Toeristen Visa voor 1 week

• Martin

Wie weet of het net zo moeilijk is om een visum te krijgen voor 1 week als voor 3 maanden?

Ik en mn vriendin willen graag een weekje vakantie, het liefste gewoon hier in NL of in Oostenrijk, gewoon een weekje vakantie! Ik kom niet echt wijs uit de vele informatie die te vinden is op het web voor een weekje visum…

Zijn meer mensen die een keer een korte vakantie hadden geboekt en wat je moet voor een visum voor 1 week?

Mvg, Martin

• marco

Een visum voor het schengengebied is maximaal 3 maanden…. Dus als zij er maar 1 week gebruik van wil maken… De procedure voor aanvragen is hetzelfde..

Dit is wat ik ervan weet..

marco

• Gilbert

Voor het verkrijgen van een visum moet je de normale procedure doorlopen. Het visum kan een geldigheid hebben van een week tot drie maanden.

Als je vriendin voor het eerst naar een Schengenland reist zal zij waarschijnlijk geen visum voor 3 maanden kunnen krijgen. Men doet dan een beetje moeilijk bij de ambassade. Visum voor 1 of 2 weken is meestal geen probleem.

Procedure:

Zij dient een visumaanvraag in bij de ambassade in Kiev. Hiervoor is sinds een jaar of zo een aparte dependance ingericht die alleen visumaanvragen regelt. Dit is ook in de wijk Podol gelegen in de buurt van de Nederlandse ambassade.

Zij heeft de volgende papieren nodig:

Van jouw:

1. Gemeentelijke garantieverklaring (Bewijs van Herbergement);

2. kopie van de laatste drie salarisstroken of bewijs van inkomen;

3. kopie arbeidsovereenkomst;

4. kopie van jouw paspoort.

Zelf moet zij meebrengen:

5. Ingevuld applicatieformulier;

6. één pasfoto;

7. haar internationale paspoort;

8. indien zij nog studeert moet zij een kopie van haar studentenpas meebrengen en eventueel een verklaring waaruit blijkt dat zij gedurende haar verblijf in een Schengenland gemist kan worden.

9. indien zij werk heeft dient zij een werkgeversverklaring mee te nemen waaruit blijkt dat zij gemist kan worden of dat zij vakantie heeft.

10. Daarnaast dient zij nog een verzekering af te sluiten. Dit kan zij in Kiev doen, maar het beste is als jij dit vanuit Nederland regelt en haar een kopie van de polis meegeeft tijdens de visumaanvraag.

11. Als laatste moet zij een ticketreservering kunnen voorleggen. Daar ik aanneem dat jij het ticket vanuit Nederland regelt is de emailbevestiging van bijvoorbeeld een online reservering voldoende. Deze moet zij ook bij de visumaanvraag bijvoegen.

Dit was het wel zo’n beetje.

In plaats van punt 1 t/m 4 mag ook een hotelboeking voorgelegd worden. Maar aangezien zij alleen reist kan de ambassade sceptisch worden en de aanvraag afwijzen.

Mocht je deze rompslomp (wat het eigenlijk niet is) niet willen, kun jij overwegen om in Turkije op vakantie te gaan. Jij hebt hiervoor geen visum nodig en zij kan een visum bij de Turkse ambassade in Kiev binnen een uur krijgen door alleen haar paspoort mee te brengen en een applicatieformulier in te vullen.

Groet

• odie

het maximale aanvragen is mijn advies.

een week,dat geloven ze niet.

• Jan de boef

Weet je wat je van Nederland krijgt buitenlands corrupte kak.

Alle buitenlands criminelen uit Somalie en Irak, Iran, joegoslavie, marokko,Polen enz laten ze het land een maar als je een vrouwtje wil laten over komen waar je alles voor betaalt moet je aan alle plichten voldoen..dat vieze spuihuis laten ze het land in mij geliefde ui Rusland die ik 10 jaar ken en waar ik meer dan 50 keer heen ben gegaan krijg ik het land niet in.

Ik woon in een dorp waar van dat vergif rond loopt het wordt tijd dat ik er een paar af knal en opruim..ik word kwaad dat ik haar niet kan halen,.,…. die klootte regering..ik ruim dat dat spul op wat zij asiel verlengen hier in Nederland ik ga er straks mee beginnen als ze weer vragen wat ik verdien….die kloot zakken in den Haag die corrupte Politie bende….. als ik mij geliefde niet hier krijg maak ik er een eind aan maar ruim wel een hoop op van die zoooooi/. Buitenlanders. oppppppppppppp

Mag ik de waarheid van boosheid hier af regareren