Oekraïnse fiets

• Theijs

Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een Oekraïnse fiets, model Amsterdams stadsfiets met terugtrap rem of in het beste geval 3 versnellingen. Een kennis heeft ze 3 jaar geleden voor 390 UAH gezien in het zuiden van Oekraïne, met de mededeling dat ze bij de fabriek nog goedkoper waren, maar de fabrieksnaam wist hij niet?

Iemand een idee?

Voorts dus op zoek naar een fietsenwinkel in L'viv of Kyiv.

Groeten, Theijs

• drs. v.d. Kolk

beste Thijs,

ik heb hier in W. OEKRAINE inderdaad fietsen gezien voor rond de 350 UAH.

Kwalitatief zijn deze fietsen echter het absolute dieptepunt dat ik in jaren heb gezien….Ze vertonen al roestvlekken terwijl ze nog niet verkocht zijn…..

Bouten, moeren etc. van het goedkoopste materiaal…Ik denk dat deze fietsen in NL niet door een keuring komen….

Uiteraard is het bovenstaande geen bindend advies om NIET te kopen; de topwielrenners GONTSJAR, POPOVICH schijnen ook zo begonnen te zijn….

• edwin grouwstra

voor alle duidelijk goede fietsen komen uit nederland!!! dus gebruikte fietsen worden ook geexporteerd oa naar afrika maar ook naar oekraine weet ik zeker ik koop en verkoop naar oekraine mvg edwin

• Corine

Ik woon al elf jaar in Oekraine. Mijn ervaring is dat Oekraiense fietsen van zeer slechte kwaliteit zijn. Verschillende NLse mensen hebben er een gekocht, maar bij een aantal brak de fiets bij de eerste rit door de helft, vloog het voorwiel er af, trappers braken enz. enz. Advies: koop een geinporteerde tweedehands.

• kees

Mijn ervaring is dat alle oekrains materiaal van slechte kwaliteit is, alleen de bontmutsen die zijn goed, maar die komen waarschijnlijk uit Rusland. gr. kees.