Vliegtax

• Mikael

Hoi allemaal,

Weet iemand hoeveel de hoogte van de belasting is naar Kiev vanaf Schiphol EUR 11,25 of EUR 45,- met nieuw regels, die vanaf 1 jullie zijn ingegaan?

• keesh

Amsterdam —>Kiev 1800 KM dus €11,25

• Mikael

Dank je! Het is een beetje misleidende informatie, wat die milieutax betreft. Ze geven aan criteria’s EU en ook de afstand. Oekraïne is geen EU land, maar toch valt onder de goedkoopste tarief, dankzij de afstand. Om duidelijker te kunnen zijn, moesten ze alleen afstand aangeven en niet de EU onderbrengen.

Nogmaals bedankt voor je bericht.

Mikael.

• erwins

Hoi,

wat je ook kan doen is via Ukraine airlines website je tickets kopen. Heb ik voor deze zomer ook gedaan. zij rekenen nog geen vliegtaks.. en de tickets zijn veel goedkoper dan dezelfde vluchten bij de KLM.

groet

Erwin

• Mikael

Dat heb ik ook inmiddels gedaan, alleen dacht ik, dat op schiphol moet ik die bij betalen, blijkbaar niet dus, dat is goed nieuws, als het inderdaad zo is.

Ervin bedankt voor je bericht.

Ik kijk regelmatig, wanneer de Wizz air gaat bestemming Kiev aanbieden, voorlopig zie ik nog niets, terwijl heb ik gehoord, dat ze vanaf jullie gaan het aanbieden van Dortmund. Nog even wachten, en dan zien we wel of het werkelijk gebeurd.

Gr.,

K.M.

• marcus

Ja, ik ben ook aan het wachten op die goedkope vliegtickets van “Wizzair” naar Kiev. Denk dat je in de toekomst voor onder de 100 euro heen en weer vliegt.

Vanaf September 2008 zou de lijn Dortmund-Kiev gaan vliegen, maar ik denk door de hoge brandstof kosten en de weinige bezettingsgraad tijdens de winterperiode kan het wel eens zijn dat de vlieglijn nog even uitgesteld wordt !!!!

Heb ze inmiddels een e-mail gestuurd, maar tot op heden nog geen antwoord ontvangen.

Marcus..

• Mikael

Die vermoeden heb ik ook eerlijk gezegd, maar hoop is er nog altijd, dat het werkelijk gebeurd. De huidige prijzen zijn echt te hoog vanuit Amsterdam. Ben ik net terug, en wil ik weer heen, maar door de prijs, moet ik het uitstellen, want €350 voor een retour en nog de vliegtax erbij vind ik te veel, vooral als je vaak naar die richting gaat.

Mikael

• keesh

Ik vlieg volgende maand vanaf Brussel, via Riga naar Kiev met Air Baltic voor iets minder dan €300,-. Slechts een uur wachten in Riga. Wanneer je zoekt op de site van Air Baltic en je bent niet aan datums gebonden, kan het nog goedkoper, hebben soms voordeligge aanbiedingen.

• Mikael

Air Baltic is ietsje goedkoper, maar beslist niet veel. Ik heb een keer met ze naar Riga gevlogen, voor een retour van €150 vanuit Brussel, en tegelijkertijd was het prijs met Ryan air rond 30 euro voor een retourtje naar Riga, alleen moeste je vanuit Frankfurt heen, en toen kon ik dat helaas niet. Het is lastig, als je zo vaak moet vliegen zon hoge prijs te betalen, maar zoals ik op mijn eerdere berichten toegaf, blijft het hoop, dat Wizz air toch die bestemming gaat aanbieden

• Marcus..

Ja, klopt die route Franffurt (Hahn) - Riga ken ik ;)

Heb hem minimaal 12x gevlogen, ieders keer zo tussen de 30 en 50 euro retour incl. alle tax en toeslagen met mijn grote vriend RYANAIR. Vanuit Riga kun je idd. met Air Baltic naar Kiev. Kost je soms 60 euro (als je mazzel hebt) voor 'n enkele reis. Dus kom je uit op 120 euro retour.

Met een retourtje Riga erbij kun je voor 150 euro retour in Kiev zitten (totaal alle reizen dus).

Vanuit Venlo zijn Hahn 220 km, dus prima te doen in 2 uurtjes tuffen met de auto voor mij. Parkeren kost daar 35 euro per week op lang parkeren, of zet hem in een dorpje (vlakbij) en loop naar de luchthaven, of neem voor 5 euro de Taxi.

Dan heb je wel GRATIS parkeren !!!!!

Marcus..