poltava

• kees

Goedenavond, Binnenkort moet ik naar poltava, weet iemand hoe ik daar het beste kan komen. Naar Kiew met het vliegtuig, maar dan? een vliegveld is er niet , hoelang is het met de trein? Niet voor de kosten want de trein is spotgoedkoop in Oekraine. gr. kees.

• Dorenda

Ook goedenavond,

Er zijn een heleboel treinen van Kiev-passazjyrskyj naar Poltava-kyivska. Afhankelijk van welke je neemt, duurt de reis 4 tot 6 uur. Er is in Poltava ook nog een ander station, Poltava-pivdenna, dat is ongeveer een half uur verder reizen, maar omdat de tussenstop op Poltava-kyivska best lang kan duren, kun je zomaar een uur later pas op Poltava-pivdenna aankomen. Ook niet alle treinen stoppen hier.

• marco

Ga met de bus……. Veel sneller dan de trein…

http://www.autolux.ua/english

succes,

Marco

• Dorenda

Inderdaad. Als je dan tenminste niet eerst een halve dag hoeft te wachten, want van die maatschappij gaat er maar 1 bus per dag. Als je die wilt nemen, zou ik wel eerst even bij hun checken of de tijden wel kloppen, want ze geven een beetje rare route aan: Kiev, Pyrjatyn, Boryspil, Lubny, Poltava, terwijl Boryspil tussen Kiev en Pyrjatyn in ligt.

Maar er zijn natuurlijk nog wel bussen van andere busmaatschappijen. Misschien is het wel het handigst om gewoon ter plekke te vragen wanneer de volgende (mini)bus naar Poltava gaat.

Er zijn trouwens ook een paar treinen die op Boryspil stoppen, zodat je niet eerst naar Kiev hoeft, maar dan nog is de kans groot dat die langzamer zijn dan de bus.

• kees

Ik zie dat er nogal wat bussen vertrekken vanaf borispol, mooi, dan hoef ik niet eerst naar de vagzal in kiew tsenter, het is tegenwoordig een grote opstopping in Kiev. Was 3 jaar geleden nog niet. Bedankt, Dorenda, Marco.