verlengen Oekrains paspoort

• anastasija zub

Ik moet mijn Oekrains paspoort verlengen, ik woon in Nederland , moet ik naar de ambasade in Den Haag?? Hoelang gaat dat duren??

Gr Anastasija

• Dorenda

Ja, daarvoor moet je volgens mij inderdaad naar de ambassade.

Mochten er op dit prikbord geen mensen komen die je kunnen vertellen hoe lang het duurt, dan kun je het eens vragen op www.maidan.nl. Daar zijn vast mensen die ervaring hebben met het verlengen van hun paspoort. Of gewoon even naar de ambassade bellen natuurlijk, of op de website ervan kijken (www.oekraine.com), alhoewel ik daar niet kon vinden hoe lang het duurt, alleen dát ze paspoorten afgeven:

“Консульський відділ Посольства України в Нідерландах здійснює розгляд заяв щодо видачі та обміну паспортів. У цьому зв”язку просимо звертатися до консульського відділу Посольства."

• AS.

anastasija zub schreef:

>

> Ik moet mijn Oekrains paspoort verlengen, ik woon in

> Nederland , moet ik naar de ambasade in Den Haag??

Dat hangt er van af.

Als je officieel uit de je oude Oekraiense woonplaats bent uitgeschreven en je (dus) bij de ambassade in Den Haag als officieel woonachtig in Nederland hebt ingeschreven (het beroemde stempeltje) dan moet je inderdaad je paspoort in Den Haag verlengen.

Indien je op papier ook(!) nog woonachtig in Oekraine bent (en dat zijn de meeste Oekraieners in Nederland) dan moet je je paspoort in je “ouwe” woonplaats in Oekraine verlengen.

> Hoelang gaat dat duren??

In Den Haag twee weken dacht ik, maar dat heb ik van horen zeggen.

• Fons

Hallo Anne……….

wij willen voor sept. 2008, wat hotels boeken en sommige moeten bellen, maar we kunnen geen woord oekrains

wie kan ons helpen, we wonen in de achterhoek.

groetjes Fons