meedepassagiers

• Yana

Ik ga op 27 mei naar oekraine, naar Odessa met mijn auto en caravan, zoek iemand die mee wil reizen. Bedoel, dat iemand, die daar moet wezen en met de bus zou gaan, en in plaats van bus kan mee in de auto. Ik rij alleen daroom zoek gezelschap voor onderveg.

• Karen Mikaeli

Wanneer denk je terug te gaan en hoe lang duurt zon reis ongeveer?

Ik moet naar Kiev voor twee weken, weet nog niet precies, maar denk tegen die tijd hoogwaarschijnlijk zal het zijn. Ik wil ook weten over de kosten, wat moet mijn bijdrage zijn voor de reisje.

Karen Mikaeli

• Yana

Ik ga op 27 of uiterst 28 mei. Gezien dat ik voor 3 maanden ga, zou jij terug met de bus of trein moeten gaan. Nou als jij 100 euro geef zou genoeg zijn, ik weet niet of jij daar snel moet zijn, als zo is, dan zou we om de buurt moeten rijden, miets jij een rijbeweijs hebt, anders moeten we op de camping overnachten, nou het zal een langer reis worden, ik heb het nooit eerder gedaan, maar kan wel gezelig zijn. gr

• Mikael

Beste Yana,

Bedankt voor je antwoord. Het zou heel erg leuk zijn geweest, maar toch denk ik, dat mij lukt niet voor 28 mei en ik ga half juni naar Kiev vertrekken. Gisteren, heb ik met Kiev gesproken en het kwam, dat juist rond die tijd moet ik daar zijn. Toch wens ik je goede reis. Wie weet, misschien volgende keer, als je nogmaals zon reis gaat maken, ga ik dan ook mee. Het zou zeker leuk en gezellig zijn.

Gr.,

K.M.

• a3

Hallo Yana.

Ik vond jouw oproep voor medepassagiers op het prikbord.

Ik hoop dat je een goede reis hebt gehad en weer behouden in Nederland bent aangekomen.

Ik ben zelf van plan eind juli naar de Oekraïne te gaan en wel naar Odessa met een kampeerbusje.

Kun jij mij iets vertellen over de beste reisroute en de overnachtingsmogelijkheden?

Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

Met vriendelijke groet,

Adrie van der Pot

• Yana

Hello,

het kortste en het snelste weg is via Duitsland, Poland, en dan Oekraine. Alleen in Oekraine niet zoals bij google maps staat via Cernivtsi, en dan via Moldova, maar via Uman, het ligt op de autobaan tussen Kiev en Odessa. Het lijkt verder, maar het is veel sneler, omdat tussen Kiev en Odessa is groote autobaan. En als via Moldova nog gaan, dan moet nog een douane controle, en het is ver van pret. Het duurt soms uren lang, en ze willen nog geld van je. Dus als de grens tussen Poland en Oekraine oversteken, rijen richting Lviv, en dan naar Uman(Óìàíü). Ik ben eind juli in Odessa regio Zatoka, het is badplaats, mocht jij nog iets van hulp willen hebben, mag je mij bellen op oekr nummer +380982325651, zomaar mag ook, kan leuke plaatsen aanwijzen. Het valt wel mee die reis, dacht dat erger zal zijn. Succes.

• Yana

Hello Adrie,

ik ben net terug naar nederland gereden, via Polen, duisland. De reis heen deed ik via oosterijk, honherij en romenie, het was 2700 km, de reis terug was 200 korter, en beter. Vooral in duitsland en poland. Polse wegen zijn goed, de enige nadee vanaf Krakov naar de grens met oekr, kon niet echt hard rijden, maar als jij met kampeer bus gaat dan maakt niet echt uit voor jouw. Ik ging terug leeg en had een goede auto, dus moest gewoon hard planken. Over de wegen in oekraine, wil ik zwijgen. Wat hebben mensen hier toch goed!!! Het is niet te vergelijken!! Als jij in Oekr gaat rijden is beter over dag, vanaf de grens naar odessa is 1000 km, best pittig, heb in 12 uur gedaan, de laangste stuk. En snachtes ze doen vaak de groot licht aan, en niet uitdoen als jij nadert. Dus is echt beter overdag. Jij gaat dan via Lviv, Ternopil, Xmelnitskiy,Vinnitsda, Uman, en dan begint de auto baan tussen Kiev en Odessa is een sprokje, echte goede weg. Ik sliep eerlijk gezegd bij de benziene pompen, is de beste, maar jij moet zelf weten. Ik ga weer terug nu met vliegtuig, ben daar al 21 july. Mocht jij hulp nodig hebben in odessa kun jij me bellen op oekr nummer +380982325651, ik zit ZAtoka is een badplaats, 80 km verderop richting Izmail, werk daar in Hotel in de zomer.

Nou succes met de verre reis, groet