Poolse grens

• Beja Kluiters

De Poolse douaniers doen weer aan langzaamaan acties!

Van Polen naar Oekraine staat momenteel vrachtverkeer bij Dorohusk-Yagodin 20 km! Vanuit Oekraine staat er 8 km. Personen vervoer heeft nog weinig last ervan, maar men zegt dat dit m.i.v. 3 april ook langzaam aan gaat.

wees hier dus voor gewaarschuwd.

Met een vriendelijke groet, Beja Kluiters

www.spoetnik.nl

• Beja Kluiters

Vrachtwagens blokkeren bij Chelm momenteel de ddorgang voor personen vervoer!

meerdere acties staan te wachten!

Indien iemand iets hoort meldt het dan aub

groetjes Beja kluiters

• Mikola

Ik weet niet waar in Chelm de blokkade is, maar men kan vanuit Chelm (vanuit Warszawa 2e rotonde ri Hrubieszow) altijd nog met de personenauto de grens Zosin/Ustilug kiezen.

Het is plm 70 km van Chelm en het is een grens voor alleen personenauto's.

• Beja Kluiters

Deze grens heb ik in maart genomen, was er nier gelukkig mee!

Ging van Oekraine naar Polen.

Alles moest zelfs mijn auto uit en open gemaakt worden.

Was totaal geen probleem, ik had totaal geen gekke dingen bij me, maar het idee alles open te moeten maken en echt alle tassen en koffers!

Aan deze grens stond ik 2 1/2 uur in de rij vanaf de brug, dus 1 km deed ik 2 1/2 uur. Er staat nu een file van vrachtvervoer tot Chelm van 11 km, dan krijg je de stad en dan nog eens een file van Chelm tot Dorohusk, 20 km…….

Ik ga een bezoek brengen aan de Poolse ambassade deze week en vragen wat het voor de toekomst gat brengen voor personen vervoer.

Eind deze maand moet ik weer naar UA en overweeg nu via Slowakije te gaan….

Fijn dat Polen nu bij de Europese Unie hoort en een Schengen staat is!

ik houd jullie op de hoogte.

Met een vriendelijke groet Beja Kluiters

www.spoetnik.nl

• Sjoerd

Die Polen zijn sinds ze bij de EU zijn nog erger dan daarvoor, ze kunnen hun corruptie niet meer uitvoeren dus gaan ze buitenlanders pesten…

Alle doorgaande wegen zijn of worden door de EU opgeknapt, ze hebben echter totaal geen respect voor andere EU burgers.

Jammer!

• Ger

Hallo,

Vertrek as vrijdag (18de) naar Lutsk met de auto. Wil eigenlijk niet via Slowakije. Wat is slim? Of kunnen personenauto's bij Chem er toch (inmiddels) langs?

mvg Ger

• jisk

Mag ik je er misschien op attenderen dat de polen louter en alleen de regels uitvoeren die ze door de eu opgelegd worden.

Sinds zij in dec-07 lid zijn geworden van het schengenverdrag zijn zij immers de buitengrens van de EU.

Ik kom met enige regelmaat ( sinds 1999 ) in de Oekraine en heb in de regel nooit meer dan 1 tot 1,5 uur nodig om de grens te passeren.

• Sjoerd

Poepoe sinds 1999!

• Beja Kluiters

hallo

ik kreeg net de volgende info van een kennis die net over de grens is gereden;

voor vrachtwagens staan er bij Yagodin nog file, voor personen vervoer is alles hier nu normaal

goede reis

Beja