In Kiev heb je Prolisok, dit kan je vergelijken met Spoerthuis centrum huisjes, maar dan hele eenvoudige, in een park en daar tussen plekken om je tent op te zetten.
Nu niet lachen, maar ik ben daar 19 jaar geleden voor het eerst geweest! Met een vouwwagen!
Maar jij wilt wild camperen, dan kan je in de buurt van Kiev het beste langs de Desna gaan, in de Karpaten de Dnjestr en noordelijk heb je de Woreskla bij b.v. Agtierka, daar is een kleine camping en daar buiten campeert men langs de rivier.
kijk op www.wikipedia.org/wiki/Categorie;Rivier_in_Oekraïne daar kan je diverse rivieren vinden en daar kan je wild camperen.
Of het veilig is kan ik je niet garanderen, ga in ieder geval niet alleen!
En leer vooruit het cyrillische alfabeth! Kan je in iedergeval de plaatsnamen lezen waar je heen moet. Maak een klein woorden boekje voor je zelf, indien hulp nodig laat het dan weten, wij hebben voor onze reizen altijd een klein lijstje van de wegvragen, medicijnen kopen, etc
Maar als je langs de Franse autobaan kan slapen, kan ook niet veilig zijn toch?
Het ligt aan je iegen inslag tenslotte.
Mijn zoon gaat in augustus naar Oekraine en wil dan ook in zijn vistent her en daar gaan vissen en overnachten…..
Leuk als je later een verslagje maakt en dit ons toezend.
Veel plezier, Beja Kluiters www.spoetnik.nl