autohuur

• Marieke

In juli en augustus ben ik van plan te gaan trekken door Oekraine. We vliegen op Boekarest en komen bij Chernivcy (met trein en bus) Oekraine binnen. Vanaf daar willen we een auto huren en via Kamjanec P., de Karpaten en Lviv naar Kyiv rijden.

De auto willen we huren bij Autodrive.Heeft iemand ervaring met dit bedrijf? Zij zijn voor zover de enigen die een auto aanbieden vanuit genoemde stad.

Vanuit Kyiv gaan we weer verder naar Odessa (trein, auto leveren we in de hoofdstad in) en Moldavie (bus naar Chisinau). Tweede vraag: wie heeft ervaring met de bus van Odessa naar Chisinau? Je moet een stuk door transdnistrie en ik heb vernomen dat dit wel eens problemen kan opleveren.

Bedankt voor jullie reacties,

Groet Marieke

• Henk

Hoi Marieke! Je zit met het zelfde probleem als ik{wij}. Ik heb a;tijd gehoord, dat je niet in een Oekrainse auto mocht rijden? Maar misschien geld het voor een huur auto niet. Ik kijk de reactie`s met interesse tegemoet. Succes met je plannen!

• jos

Ik kom al vele jaren in de Ukraine en rij daar gewoon en zonder problemen met een Ukrainse auto.Tip maak alleen een copy van je rijbewijs en laat dat zien als je aangehouden zou worden.

Veel succes en veel veilige kilometers.

• Henk

Dank je Jos! Ga ik dat proberen. Is er ook nog keus welke maatschappij?

• Marieke

Alvast dank voor de tot nu gegeven info. Kent iemand autodrive?

• jos

Hallo Henk,

Ik huur vaak lokaal in de plaats waar ik ben.Het is mij ook wel eens gelukt bij een plaatselijke grote auto dealer.Die hebben vaak ook wel wat staan.In kiev van horen zeggen dat er op Borispol een verhuur bedrijf is???? Ik heb hier geen ervaring mee.Succes met de zoektocht en wellicht is er wat op internet te vinden.

Met vriendelijke groeten Jos

• Henk

Nou, we zitten altijd in de Karpaten, En dan is het vanuit Boedapest maar een stukkie rijden. Maar nu gaan we in Mei naar Hosiv en dan gaan we ook over Borispol. Voor mij is dit ook een nieuw hoofdstuk. Dus gaan we het proberen. Wie niet waagt, wie niet wint. Succes. Henk

• Theijs

Beste Marieke,

Ik heb twee jaar geleden zonder veel problemen de bus genomen. Ik betaalde 7 grivna entree voor Transnistrië. Omdat ik de enige buitenlander was wilden ze me appart nemen voor wat vraagjes. Ik antwoorde dat ik op doorreis was. Toen ze begonnen te vragen wat ik in Oekraine had gedaan (wat ze in feite niets aangaat) heb ik mijn Oekrainse verkiezings waarnemers pas laten zien en hielden ze hun kop.

Een jonge Transnistische beambte wil zich vaak bewijzen. Niet te veel op ingaan en de domme toerist uithangen.

Succes!

Marieke schreef:

>

> Tweede vraag: wie heeft ervaring met de bus van

> Odessa naar Chisinau? Je moet een stuk door transdnistrie en

> ik heb vernomen dat dit wel eens problemen kan opleveren.

>

> Bedankt voor jullie reacties,

>

> Groet Marieke