toestand aan grens met Polen

• Ger

Hallo allemaal,

Ik ga half april met de auto naar de Oekraine. Ik hoor nu dat de grens met Polen meestal (ivm toetreden Polen bij EU) als een soort protest is afgesloten en dat je maar moet afwachten of je er over kan…..is dit oud nieuws?

Kan iemand mij de actuele situatie aangeven en de mogelijkeverachtingen?

mvg Ger

• Ger

sorry..te snel

……..mogelijke verwachtingen?

Ger schreef:

>

> Hallo allemaal,

>

> Ik ga half april met de auto naar de Oekraine. Ik hoor nu dat

> de grens met Polen meestal (ivm toetreden Polen bij EU) als

> een soort protest is afgesloten en dat je maar moet afwachten

> of je er over kan…..is dit oud nieuws?

> Kan iemand mij de actuele situatie aangeven en de

> mogelijkeverachtingen?

>

> mvg Ger

• Rina Siedsma

Hoi Ger,

Ik weet niet van wanneer deze info is hoor, ik ben anderhalf jaar geleden geweest en toen was de poolse grens over richting oekraine geen probleem, je moet dan alleen nog door de post van de oekrainse douane en dat duurt langer. Wij hadden alleen op de terug weg heel veel problemen bij de poolse grens. Ze houden dan gewoon een belachelijke lange controlle. Waarbij het gewoon aansluiten is en wachten op betere tijden. Het heeft ons toen zes uur gekost. En de hele auto omgekeerd!! Dat gebeurt doorgaans niet op een hele vriendelijke manier. Verder geen afgesloten douane posten gezien.

mvg Rina Siedsma

• Ger

Hallo Rina,

dit zou iets van de laatste tijd (paar maanden) zijn.

mv Ger

• Mikola

Inderdaad, het is een tijdje onrustig geweest aan de buitengrenzen van de EU in Polen. 40 tot 70 kilometer file voor de grens was geen kleinigheid. Nu is dit sinds begin februari opgelost en is er geen sprake meer van extreme wachttijden. Het protest was niet gericht op de EU maar wel op de volgens hen slechte arbeidsvoorwaarden.

Asmap UA - een belangrijk vervoersorgaan in Oekraine heeft hierover geen meldingen meer.

• Ger

Bedankt Mikola!

• Brat Mikola

Je bent weer goed ingelicht, Mikola….

• Henk

Of gewoon over Hongarije, Het is een stukje om maar wel de moeite waard! 24 uur rijtijd en dan ben je op de grens.

• Beja Kluiters

Hallo

Ik ben gisteren met de auto terug gekomen en heb geen stakingen meer geconstateerd bij de Pollse douane.

Een maand geleden was er een wachttijd van 30 uur aan de grens voor personen auto's en 4 dagen voor vrachtwagens.

Nu is alles weer normaal!

Een goede reis!

Beja Kluiters

www.spoetnik.nl

• Ger

Dank je Beja!