drinken

• kees

Kom ik nou in Oekraine toevallig net in gezelschappen waar flink wodka gezopen wordt, of hebben meer Oekraine-bezoekers dat? Soms denk ik weleens dat de helft van de mannen daar alkoholist is.

• Mikola

Bij de mensen waar ik in Oekraïne kom, wordt zelden gedronken. Ze zijn Evangelische Christen Baptisten waar dit soort alcoholistische neigingen niet voorkomen. Ook in zakelijk opzicht is me nooit om 11uur 's morgens wodka opgedrongen en werd mijn overtuiging gerespecteerd.

• Alexander

Beste Kees,

Zou jij niet op nederlands les gaan?

Je zinsopbouw klopt helemaal niet laat staan de spellingsfouten!!!!!

• Brat Mikola

Komt van de alcohol…

• nijntje

Ik denk het wel, Kees, dat jij nou toevallig in die gezelschappen komt. :-) In ieder geval ken ik zelf alleen Oekraïeners die absoluut geen alcoholist zijn. Ze drinken misschien een of een paar glaasjes bij een maaltijd als er iets speciaals te vieren is, maar verder ook niet.

• odie

ik ben nuchter maar mijn nederlands is ook niet perfect!!

ik begrijp best wat kees bedoeld.

kan heel gezellig zijntot op zekere hoogte.

helaas zijn er ook die alles nuttigen waar alcohol in zit.

bij gebrek aan wodka.

• ronald

Ook in Nederland drinkt men graag een biertje of wat dan ook !

Zijn wij dan ook verslaafd?

Heb zelf geen slechte ervaringen met wodka drinkende Oekraine.s

Kom zelf veel in de kolenstreek en zie veel en hard werkende mensen en die drinken niet meer dan de gemiddelde NEDERLANDER.

• Gerard

Ik drink helemaal geen alcohol. Niet om een of andere overtuiging of zo, ik lust het gewoon niet.

Nou heb ik gehoord/gelezen dat er inderdaad wel eens een wodkaatje gedronken wordt (traditie). Als ik dat niet neem is dat dan een probleem/belediging?

• Beja Kluiters

Ja vroeger was het een belediging, maar tegenwoordig respecteert men als men nee zegt tegen wodka en men nipt aan zijn wodka. Wel is het de gewoonte, ook al is er maar een klein beetje uit je glas, het bij te schenken. Nip gewoon door en drink er limonade naast.Let er wel op dat je gewoon goed eet als je drinkt!

Veel plezier en geluk . Volgende week ga ik weer!

Beja Kluiters, www.spoetnik.nl

• jan

Hi

ik heb info nodieg voor mijn vrindien naar nederland te bringen ik ben bezeg met documenten volgens de IND ik heb alleen nodieg

1 geborte aktie

2 ongehouwde verklaing

mijn vraag is heb ik wat mer nodieg ??

al vast bedank voor help