werkgeversverklaring.

• Hein

Hallo.

Mijn vriendin gaat volgende week naar de ambassade voor visum aanvraag.

nu heb ik 3 recente loonstroken en een werkgeversverkaring opgemaakt 2003.

haar toegestuurt nemen ze daar genoegen mee of moet mijn werkgeversverklaring

ook recent zijn .

M.v.g

Hein.

• odie

persoonlijk zou ik er een meesturen van 2007.

als de werkgever die nog niet heeft,dan van 2006.

het steekt nogal krap,zeker als je de garantsteller bent.

• ronald

wat odie schrijft is een jaaropgaaf maar wat hein bedoeld is een werkgeversverklaring en die krijg je niet elk jaar want dat is een verklaring wat betreft of men een vast diensbetrekking heeft of dat je op een kontrakt voor een bepaalde tijd werkzaam is.ze willen graag zien of jij een vast inkomen hebt uit werk. deze wordt maar eenmalig verstrekt.dat is toch wat je bedoeld HEIN? groeten Ronald

• odie

klopt,sorry maar wij doen het met een jaaropgaaf.

voor een prive-vakantievisum.

• Hein

Hallo.

Ik heb inmiddels een werkgeversverklaring gekregen.van 2008 kan ik dus weer gebruiken.ik snap niet waarom zij deze nodig hebben op een salarisstrook staat ook alle informatie.maar laten we hopen dat zij een visum krijgt.

Bedankt voor jullie reactie.

Groeten Heino

• irina

Op jouw salarisstrookje staat niet of je vaste contract hebt. Voor hun is belangrijk te weten dat je structurele inkomsten hebt. Stel dat je maar een maandcontract hebt- dat kun je je bezoek over 2-3 maanden niet onderhouden…

• Mikola

Volgens de website van de Nederlandse ambassade in Kyiv is deze verklaring niet meer nodig voor het verkrijgen van een prive- of toeristenvisum.

Overigens verstrekte mijn werkgever in het verleden een verklaring die voornamelijk gebruikt wordt om te overleggen bij de bank voor het verkrijgen van een hypotheek. Hiermee heb ik nooit geen problemen gehad.