Goedkoop vliegen

• Keesh

Scandinavian Airlines (SAS) breidt het routenetwerk uit met de Oekraïense hoofdstad Kiev. De Scandinavische luchtvaartmaatschappij vliegt vanaf 30 maart drie keer per week - op woensdag, vrijdag en zondag - naar Kiev vanuit Kopenhagen. De vluchten worden uitgevoerd met MD-80’s en Airbus A319’s.

Passagiers vertrekkend vanuit Amsterdam, Düsseldorf en Brussel kunnen in Kopenhagen overstappen op de SAS-vlucht naar Kiev. SAS heeft een retourtarief Amsterdam-Kiev beschikbaar vanaf 268 euro inclusief belastingen en brandstoftoeslag. Kinderen tot en met vijftien jaar krijgen 33 procent korting op dit tarief.

• Mark

Volgende week vlieg ik met Wizz Eindhoven-Katowice voor nog geen 40 euro incl alle tax, koffertoeslag, res. kosten enzo. RETOUR!!

Daar een bus naar Krakow. Nadeel is wel dat schema niet aansluit op de trein naar de UA, dus ik moet een nachtje in Krakow blijven (nette kamer in goed gusthouse/hostel kost 25 euro)

Kosten

vliegticket 40,- (retour)

trein naar lvov 60 (retour)

extra hotel 40 (2 nachten)

= 160 euro

Dit is wel de goedkoopste manier naar de oekraine denk ik, zonder dagen in een bus….

• marcus

Klopt, ik heb in december 2007 ook Eindhoven-Kattowice-Krakow gedaan.

Alleen 1 minpuntje vond ik het vervoer per bus naar Krakow.

Ze gaan pas reiden als (het busje) vol zit, dus minimaal 8 personen, ja je kunt hem ook alleen hebben maar dan betaal je 400 zlotty, met 8 personen betaal je nog altijd 50 zlotty, wij hebben ruim 2 uur moeten wachten eer de bus vertrekt, en de reis Kattowice-Krakow duurt ook nog eens 1,5 uur :(

Beter is om met Easyjet vanuit Dortmund rechtstreeks te vliegen op Krakow.

Langs de doorgaande weg in de buurt van “Holzwickede” kun je ook GRATIS parkeren (heb ik laatst op een tripje naar “Boedapest” gedaan).

Afstand Venlo-Eindhoven = 60 km

Afstand Venlo-Dortmund = 90 km.

Dus jullie zien, Dortmund komt mij beter uit, en rechtstreeks op Krakow.

Marcus..

• Mark

owke, niet best dat dit busje er zo lang over doet. Ik heb bij Wizz Air de ‘wizzairbus’ geboekt. Had jij die ook?

• marcus

Nee, ik heb zo'n 8 persoons mini-busje genomen, die “wizzair bus” was al weg.

Geloof dat de afstand Kattowice-Krakow ongeveer 100 km is, die bussen kunnen maximaal 70-80 km reiden, omdat alles 2 baans is, en er bijna tot geen autobaan naar Krakow gaat. Ook wordt je op het busstation afgezet in Krakow, en dan moet jij het ook maar verder uitzoeken waar je hotel is, want het centrum is nog wel even lopen :), maar neem een taxi, die zijn niet duur.

Marcus..

• Mark

Er ligt gewoon een zeer mooie brede (tol) snelweg van Katowice naar Krakow. De Wizzair bus is perfect! Zet je in het centrum af!

Grotre nadeel is dat trein en bustijden niet aansluiten, dus je hebt altijd een nacht krakow.

• Theijs

Wat zonde van die € 40 voor een hotel als je slechts tot L'viv hoeft.

De treindienstregeling valt idd ongunstig uit, zowel vanuit Eindhoven/Charleroi naar Katowice en Brussel Zaventem naar Krakau, maar dan neem je toch een trein later en vanaf Przemysl duik je óf alsnog de slaaptrein in, óf je neemt de minibus tot de grens, wandel je over, en dan de marshrutka naar Lviv.

Sneller + goedkoper dan de internationale trein!

Groetjes, Theijs

Mark schreef:

>

>

> Volgende week vlieg ik met Wizz Eindhoven-Katowice voor nog

> geen 40 euro incl alle tax, koffertoeslag, res. kosten enzo.

> RETOUR!!

>

> Daar een bus naar Krakow. Nadeel is wel dat schema niet

> aansluit op de trein naar de UA, dus ik moet een nachtje in

> Krakow blijven (nette kamer in goed gusthouse/hostel kost 25

> euro)

>

> Kosten

> vliegticket 40,- (retour)

> trein naar lvov 60 (retour)

> extra hotel 40 (2 nachten)

>

> = 160 euro

>

> Dit is wel de goedkoopste manier naar de oekraine denk ik,

> zonder dagen in een bus….

• erwins

Of met de nieuwe verbinding Amsterdam - Krakow vliegen met Centralwings.

• Marc

Hallo allemaal,

Ik wil in Juni naar Dnepropetrovsk vliegen. Heb al wel wat gevonden maar is er iemand die hier nog tips voor heeft? Ik ga om (mijn hopelijke wederhelft te ontmoeten).

Groet,

Marc

• erwins

HOi Marc,

zat zelf ook te kijken naar vluchten naar Dnepro. We gaan er van de zomer weer heen. Makkelijkste blijft voorlopig via Kiev en dan de bus of intercitytrein (beide zo'n zes uur en 90 hrvn) of met een interne vlucht (240 tot 350 Hrvn). je kunt ook via Wenen of Warsaw rechtstreeks vliegen met Dneproavia maar die vind ik behoorlijk duur..

Succes en geniet van de mooie stad!

Erwin