IND

• odie

is het normaal dat je 5 maanden na indienen van een mvv nog niets gehoord hebt?? dit is toch belachelijk. of is de “wachttijd”weer langer geworden????

• irina

Ik heb pas na 6 maanden mvv gekregen, ook al stond er 3 maanden vermeld. Dus… Wel paar keer gebeld, maar of dat geholpen heeft?

• odie

kreeg je wel direct een ontvangstbevestiging en was alles wel goed ingevuld??

ik heb wel het idee dat het altijd uitloopt en dat er met oekrainers vaak

dingen langer duren dan nodig????

• irina

Toen ik het ging aanvragen bij de ambassade, moest ik een formulier invullen en daar stond ook wat je er bij moest hebben. In de passport kreeg ik een sticker op de hele pagina met de mededeling dat ik tijdens de behandeling niet naar Nederland mag en niet door Nederland mag reizen naar anderen land (op de grond, neem ik aan, als je vliegt naar GB moet het geen probleem zijn).

Kort voordat ik mvv kreeg moest mijn nederlandse garant (partner) op gesprek bij vreemdelingenpolitie, of hij genoeg verdient, of hij onderdak kan bieden en moest hij ook iets tekenen in die zin dat hij financieel aansprakelijk voor mijn is.

Daarna kreeg ik oproep van de ambassade dat ik mvv te komen halen. Bij aanvraag hebben ze 3 maanden genoemd, het werd uiteindelijk 6.

• joe

Irina mij veaag is voor u hoe lang duurt de hele procedur van aanvraag? (IND ambassade M V V de heele gedoe ) tot u naar Nederald gekomen…

al vast bedank

• Fred

Beste allemaal,

Mijn vriendin heeft eind augustus 2007 examen gedaan bij de ambassade in Kiev en is geslaagd, begin sept. heb ik advies voor mvv naar de IND gestuurd en alles correct ingevuld. In okt positief advies gekregen, de 833 euro betaald en half november was mijn vriendin met MVV in Nederland. Het hoeft dus niet altijd zo lang te duren. Toen ik de papieren voor het advies had ingestuurd, kreeg ik na 2 weken een ontvangstbevestiging. Misschien is het een uitzondering, maar altijd zeer correct en snel geholpen door de IND.

Fred

• odie

irina,jij hebt de procedure in kiev opgestart,misschien maakt dat verschil.

gelukkig gelukt!!

• odie

en zo hoort het ook,goed om te horen .

maar dit is weer een andere MVV dan waar wij mee bezig zijn.

als je iemand langer dan 3 mnd. naar ned. wilt “halen” is deze MVV-plichtig.?

• irina

Odie, ik heb nergens geschreven waar ik de procedure heb gestart. Het was wel nog voor de tijd dat die allerlei toetsen in het land van herkomst moesten geslaagd zijn.

• odie

sorry,maar dat begreep ik uit jou reactie.

kan je in kiev dan wel de aanvraag opstarten van alle verschillende MVV s???

hebben ze op het nederlandse consulaat in lvov ook deze formulieren??

gr. odie.