nog even dit

• Fred

Hoi Dave,

Nog ff dit. Ik heb nog ff gekeken waar Antracit ligt. Niet zover van Luhansk. Dus vliegen vanaf Kiev is een optie, maar niet zo goedkoop.Vliegen vanaf Donetsk kan natuurlijk ook, maar waarom deze omweg. Is de trein niet een veel beter en zekker veel goedkoper alternatief. Zelf ga ik steeds vaker voor nog geen 20 euro van Kiev naar Donetsk. Prima slaaptrein, 12 uur van 7 tot 7, met airco. Wel van te voren reserveren.

Succes,

Fred vanuit een weer heet Donetsk

• René Rijnders

Fred,

Ik heb een vraag aan jou. Ik wil in augustus, over een week of twee, naar Donetsk, voor pakweg 5 weken. Ik ben als een gek aan het zoeken naar de meest makkelijke en goedkope verbinding. Misschien kun jij me iets aanraden ?

Groetjes,

René Rijnders

rene.rijnders@hotmail.com

• Slawa

Hoi René,

De goedkoopste manier is met http://wizzair.com/Default.asp?language=EN naar Kiev (Київ) te kommen en daarna of trein tot Donetsk (Донецьк) te nemen, of met binnenlandse Oekraïense luchtvaartmaatschappijen verder te vliegen. Jij hebt de duurste tijd voor je reis gekozen en in augustus moet je ca. 270-300 euro voor retour Dortmund-Kiev-Donetsk betalen. In de herfst wordt het echt in twee keer goedkoper.

Als heb jij vragen dan mag je mij e-mailen,

M.vr.gr.,

Slawa.

• Slawa

tadj apenstaartje gala punt net

• marcus

Je kunt ook flexibel zijn aangezien UA goed per trein te doen is !!

Ik vlieg van Dortmund op Lviv voor 21 euro, en terug via Krakow voor 22 euro.

Alles binnen UA neem ik de trein, enkeltje Lviv - Odessa kost 165 Grivna (nu ongeveer 15 euro).

Je zit/slaapt dan met 4 personen in in cabine, ze noemen het daar KUPE.

Om 22.59 vertrek uit Lviv, s'morgens vroeg lekker in Odessa voor een habbekrats dus.

Hotels zijn er ook voor 200 Grivna in Odessa, ik heb nu ook via een local een mooi hotel in Lviv voor 120 Grivna (10 euro)

Ja, mensen als je slim bent kun je zeer goedkoop reizen na UA.

Marcus