lease-auto

  • christof

    Je kan best met de auto naar UA rijden heb dat ook gedaan met een auto die niet op mn naam stond en was geen probleem aan de grens . Enkel in het binnenland een vreemd kenteken waren $ in de ogen van de politie maar met 5 of 6 euro was ik weer aan het rijden . je doet maar een beetje dat je niks verstaat en stop vooral niet te veel geld in je portefeuille dan kan je laten zien dat je niet veel hebt en ik kwam er van af met de helft wat ze zagen . De rest had ik zo in de auto gelegd op diverse plaatsen .

  • Kees zoveel

    Inmiddels ben ik al weer terug.

    Aan de grens gaf het een beetje problemen. Ze kijken naar je auto-papieren maar hebben geen idee wat er staat. Uiteindelijk krijg je de vereiste stempels.

    Ik had van mijn lease-mij een meertalige verklaring meegekregen dat ik in ‘hun’ auto mag rijden.

    Over de problemen met de politie in het land is reeds genoeg gezegd hier. Schandalige toestanden en niet alleen voor toeristen.

    Een smet op het blazoen van dit prachtige land.

  • Beja Kluiters

    sorry, de opmerking vreemd kenteken ziet men $ tekens ben ik het niet mee eens!

    Ik ben nu net van 5 weken UA met de auto terug en ben maar 2 keer aangehouden, reed niet te hard en had mijn riem om, dokumenten in orde, geen cent hoeven te betalen. men was wel benieuwd uit welk land ik kwam.

    met een vriendelijke groet Beja Kluiters www.spoetnik.nlchristof schreef:

    >

    > Je kan best met de auto naar UA rijden heb dat ook gedaan met

    > een auto die niet op mn naam stond en was geen probleem aan

    > de grens . Enkel in het binnenland een vreemd kenteken waren

    > $ in de ogen van de politie maar met 5 of 6 euro was ik weer

    > aan het rijden . je doet maar een beetje dat je niks verstaat

    > en stop vooral niet te veel geld in je portefeuille dan kan

    > je laten zien dat je niet veel hebt en ik kwam er van af met

    > de helft wat ze zagen . De rest had ik zo in de auto gelegd

    > op diverse plaatsen .

  • Henk

    Precies! Hebben wij ook 3 weken gedaan. Heerlijk door de Karpaten, Geweldig. Niets dan lof over Oekraine. Een echte aanrader.

  • Ron en Natasha

    Hier ook geen probleem in 2011 om met de lease auto de grens over te steken.

    Ik had van mijn lease bedrijf een internationaal document gekregen en dat was voldoende voor de douane beambte, het staat ook in het Engels en Duits en dat is voldoende.

    Ze weten intussen wel wat een lease auto betekent.

    Verder gebruik kunnen maken van mijn Shell euro tankpas, ook hier geen probleem.

    Groeten Ron en Natasha en Prada momenteel in Kiev tot eind augustus 2011 op bezoek bij de ouders van Natasha.

  • Robert

    Bij de grens moet je kunnen aantonen dat het jouw auto is of dat je gemachtigd bent om erin te rijden. Verder wordt het chassisnr. genoteerd en de km stand bij het inkomen van de Oekraïne. Dus wel handig om te weten waar dat nr. staat.

    Bij het verlaten van de Oekraïne eigenlijk hetzelfde. Als alles juist is ingevuld geen enkel probleem. Bij het inkomen van de Oekraïne (in mijn geval Slowakije) ca. 3 kwartier oponthoud en bij terugkomst in Polen ongeveer hetzelfde. Verder wordt er globaal gekeken wat je bij je hebt. Behoudens de groene kaart, kenteken deel I en II en de paspoorten en het paspoort van de hond geen enkele verdere controle gehad. Uiteindelijk meer belangstelling voor de hond (een Dalmatier) dan voor de rest.

    Geef duidelijk en resoluut antwoord op de vragen (in het Engels of Russisch) en dan stelt e.e.a. ook niets voor.

  • Martin

    Hoi Robert,

    Dank voor de info. Nog een vraag over die machtiging. Ik heb een document van mijn leasemaatschappij, dit is alleen in het Nederlands. Moet ik naast een vertaling in het Engels er ook 1 in het Russisch hebben? En moet ik zo'n document via mijn leaemaatschappij regelen (dat het dus officieel is?)

    Is het verder prima om een NL rijbewijs te hebben (en dus geen internationaal?)

    Hoor het graag, thx alvast

    groet

    Martin

  • Robert

    Ik zou tenminste voor een (officieële) Engelse vertaling zorgen. Net zoals b.v. je medicijnen paspoort (waar wel degelijk naar wordt gekeken!). Het NL rijbewijs wordt door de Oekraïne erkend dus je hebt verder niets extra nodig.

    ….. en zorg voor een goede kaart (met coördinaten) want Tom Tom stopt na Polen of Slowakije. Een kompas is bijzonder handig (als deze al niet in de auto zit ingebouwd). Bij grote steden ga je meestal om de stad heen. Maar dit staat slechts één keer met een bordje aangegeven. Mis je deze dan kom je in het centrum uit en dan gaat het je veel tijd kosten.

    Verder succes met je trip.

    Groetjes,

    Robert

  • Ron

    Wat betreft Tom Tom deel die ervaring niet met Robert want als je laatste europa kaart van TOM TOM in je bezit hebt dan kun je ook in Oekraïne terecht met je navigatie.

    We zijn in augustus met de auto naar Kiev geweest en dat was geen probleem.

  • Robert

    Ron Schreef:

    ——————————————————-

    > Wat betreft Tom Tom deel die ervaring niet met

    > Robert want als je laatste europa kaart van TOM

    > TOM in je bezit hebt dan kun je ook in Oekraïne

    > terecht met je navigatie.

    > We zijn in augustus met de auto naar Kiev geweest

    > en dat was geen probleem.

    Mijn laatste (update) Oost Europa kaart (Tom Tom) is van Augustus 2010 maar daar staan i.d.d. alleen de hoofdroutes op. Via L'viv naar Kiev is nog geen probleem en van Kiev naar Odessa ook niet. Maar b.v. L'viv - Ternopil' - Umman gaat het al fout. Net zoals Odessa - Mykolaiv. Dus toch maar echt een goede kaart meenemen.

    Link kaart

    Zo wie zo verstandig altijd nog een kaart in de auto te hebben :D