Beste allemaal, Is het voor een Nederlander mogelijk om in de oekraine te overleven? wie heeft ervaring of wie woont er en kan mij helpen.
Er werk vinden als je zelf daar geen onderneming begint kun je schudden. Er zijn genoeg mensen, die goed opgeleid zijn, die er geen werk hebben. Trouwens mocht het onmogelijke gebeuren en je vindt er werk dan is er op de Nederlandse manier niet van te leven. Zover ik me herinner was je ook al onzeker over een busreis. Blijf dan in Nederland want ik denk dat je dan geen enkele kans maakt. Ze staan er echt niet te wachten op een buitenlander die niets toevoegt en ik denk ook dat dit terecht is. Klinkt hard maar is waar.
Weet ik Hans. Ik kom al 6 jaar in Nikolaev voor mijn werk en ik laat mij altijd met een taxi heen en weer rijden maar nu is het werk voorbij en ik kom er af en toe voor vrienden. ik wil er eigenlijk gaan leven en wonen en probeer in contact te komen met nederlanders die er ook wonen en leven en wat hun ervaringen zijn en of ze mij kunnen helpen
Het hangt denk ik heel erg van je opleiding en werkervaring af of je in Oekraine kunt overleven. In tegenstelling tot wat ik hier lees, heb ik juist het vermoeden dat mensen in Oekraine laag opgeleid zijn. Veel mensen hebben weliswaar een “universitaire” studie gedaan, maar wat wil je als ze zelfs een loodgietersopleiding al een universitaire opleiding noemen. Ik heb twee universitieiten bezocht in Oekraine en de onderwijsmethoden waren daar zeer achterhaald. Dan praat ik nog niet eens over alle corruptie in het onderwijs en de mogelijkheid om diploma's te kopen. Ik kan me daarom voorstellen dat er bedrijven zijn die juist op zoek zijn naar mensen die in het buitenland een opleiding gevolgd hebben. Dit geldt dan wel voor beroepen waar echt veel kennis bij komt kijken.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?