nationaliteiten

• Renevh

Kees

Dat zeg jij dat het meestal niet veel is, maar het is wel iets wat belangrijk is om te weten. hoe zou jij het vinden als je als nederlander in het buitenland zit en iemand in je familie laat je iets na, wat je vervolgens niet meer kunt krijgen omdat je met de wet hebt gesjoemeld. Dan zul je ook niet blij zijn. Wat als je later besluit om terug te gaan om daar te gaan wonen etc.

Entre,

Ik denk als je nederlands paspoort hebt, dat de ambassade je wel helpt omdat de nederlandse kant het wel toestaat om twee nationaliteiten te hebben. Dus je bent op dat moment gewoon nederlander, alleen aan de oekraiense kant zullen ze dan moeilijk doen. Denk ik?

Gr

• Owen

Nee Entre heeft gelijk, maar dit is al veel langer bekend.

De Nederlandse ambassade helpt je in alle landen ter wereld maarr……niet in het land van je 2e nationaliteit. Waarom? Simpel. je bent inwoner of in ieder geval burger van dat land en dan mogen ze zich er niet mee bemoeien ook al heb je daarnaast nog een andere nationaliteit.

Het maakt ook niet uit wat je het eerste van de twee was, welke origineel was of niet.

Je bent burger van het land of niet…

• Renevh

Dus wel een reden om het volgens het boekje te doen?

• cor

Wat niet weet wat niet deert. Als je op je nederlands paspoort tussen NL en UA reist heb je recht op hulp van de nederlandse ambassade. Die hoef je toch niet te vertellen dat je een UA paspoort hebt.

• odie

groot gelijk,ze vragen toch niet of je toevallig nog een nationaliteit hebt…….?

wat een weelde,2geldige passen!!

• rvh

Kees kan niet zoveel met je antwoord, maar toch bedankt.

Wat niet weet, wat niet deert is ook niet wat ik zelf zou doen. Blijf verder zoeken naar het juiste antwoord voor ons, mocht ik nou meer weten zal ik niet laten om dit te plaatsen.

Groetjes

• Armand

cor schreef:

>

> Wat niet weet wat niet deert. Als je op je nederlands

> paspoort tussen NL en UA reist heb je recht op hulp van de

> nederlandse ambassade. Die hoef je toch niet te vertellen dat

> je een UA paspoort hebt.

Het werkt andersom. Als iemand in Oekraine in de problemen komt (lees: met justitie in aanraking vanwege vermeende schuld voor iets) en de Oekraiense autoriteiten komen er achter dat de persoon Oekraien(s)e(r) is, dan heeft de extra niet-Oekraiense nationaliteit van die persoon gewoon geen enkele betekenis voor de Oekraiense wet. De Nederlandse ambassade kan gewoon dan niets doen, ook al zouden ze het eventueel wel willen.

Ga er maar vanuit dat in een dergelijke situatie de Oekraiense autoriteiten er heel vlot achter komen dat iemand een Oekraiense nationaliteit heeft ook al reist hij/zij alleen op het Nederlandse paspoort in Oekraine.

Armand

• danny

hallo ,u kan uw buurvrouw zeggen dat dit niet zo is ,ze kan eerst haar nederlands pasport krijgen ,en met dit kan ze zo naar de oekraine ,aangezien ze geen visum nodig heeft nu ,maar !! wanneer je wat nodig hebt op de ambasade of het konsulaat zal men haar oekriense pasport vragen en ook om dit in te leveren