wie weet het ???

• ggroover

Hallo

Ook nog even een vraagje? Als je geboren bent in de oekraine en je hebt een Nederlands paspoort. Zijn er dan nog problemen om naar de Oekraine te gaan voor fam bezoek?

alvast bedankt

• ronald

volgen mij niet of je moet ooit problemen hebben gehad.Want je bent NEDERLANDER dus ik zie geen probleem. En je hebt geen visa meer nodig. Dus ga lekker genieten. gr. RONALD

• Anna

Ik ben ook in Oekraine geboren en heb onlangs het Nederlandse paspoort gekregen en ben met die naar Oekraine geweest.Geen probleem. Op aanraden van een vriendin, die in dezelfde situatie was, maar een jaar eerder, heb mijn Oekrainse paspoort gewoon thuis achtergelaten en alleen met mijn Nederlandse paspoort gereist. Bij de grens de “immigration card” ingevuld en verder gereisd. Terug ook geen probleem. Officieel moet men zijn/haar Oekrainse nationaliteit opzeggen, maar de regels( de wet over nationaliteit en de regels die door de ambassade gehanteerd worden) zijn zo tegenstrijdig en op de site van de ambassade staat , dat men er 240 euro moet betalen. Daar kunnen ze lang op wachten, ten minste van mij. Ben niet van plan om het te betalen, ze komen er toch niet achter, of je al Nederlandse bent.Ik zou persoonlijk twee nationaliteiten willen houden, je blijft toch eindelijk altijd Oekrainse en het maakt niet zo veel uit hoe ver je ingeburgerd ben.