Ben gehuwd met een Oekrains meisje en toch moeilijk haar hierheen te krijgen

• Raymond

Hallo beste mensen. Ik zou graag willen praten met mensen die dezelfde of min of meer gelijke ervaring hebben zoals ik met het naar huis krijgen van zijn/haar echtgeno(o)t(e).

Ik ben inmiddels nu al een jaar bezig met het hierheen krijgen van mijn meisje uit Kharkov Oekraine. Het begint echt een beetje hopeloos te worden. Ik heb ook inmiddels een advocaat ingehuurd, maar die schiet ook niet erg op.

Ik krijg allemaal allemaal tegenstrijdige adviezen en de bijvoorbeeld ook de opmerking dat ik Irina nog niet had moeten huwen en haar eerst via een toeristenvisum had moeten uitnodigen. Wat is waar?

Ze moet ondertussen nu ook een inburgeringscursus doen in Oekraine. Wat het eigenlijk allemaal nog maar moeilijker maakt, Ze heeft bijvoorbeeld gezocht naar een Nederlandse docent(e). Niet te vinden daar. Ja, in Kiev is wel een mogelijkheid en dan zou ze regelmatig zo'n 550 kilometer moeten reizen met het openbaar vervoer. Reizen in Oekraine is al niet zo eenvoudig. Veel wachttijden, tenminste wat reizen met de trein betreft. In een stad is reizen met het openbaar vervoer redelijk prettig. Kunnen ze hier nog wat van leren. Als iemand misschien een mogelijkheid weet voor een Nederlandse taalstudie in Kharkov Oekraine dan zouden wij dat graag willen weten.

Ik voldoe aan alle voorwaarden en zij heeft aan haar kant ook al haar documenten reeds geregeld. We begrijpen echt niet waar het allemaal op hangt. Ik lees steeds verhalen dat mensen hier op een vrij eenvoudige wijze toch één of twee maanden kunnen verblijven en we begrijpen echt helemaal niet waarom het bij ons zo moeizaam moet gaan. Irina voelt zich inmiddels al niet meer welkom en vraagt eigenlijk ook niet meer er naar hoever het met de aanvraag voor haar visum staat.

Er is zelf een onderzoek geweest bij ons thuis in Kharkov. We huren daar een appartement voor ons tweetjes en haar moeder woont bij ons in. In middels hebben wij een dossier van zo'n 5 centimeter dik. Ze hebben al onze informatie en zelfs onze trouwdvd en diverse privefoto's hebben we ter inzage bij onze papieren gedaan. Nederland lijkt wel veranderd te zijn van een sociaal en gastvrij land in een a-sociaal ongastvrij land. We zijn voor de regering waarschijnlijk alleen maar een stapel documenten en met de gevoelens die daar achter zitten, wordt totaal geen rekening meer mee gehouden, heb ik het idee.

Mijn werk en die van Irina lijden onder deze hele situatie. Buiten ook nog eens alle nodige extra kosten die moeten worden gemaakt. Tickets die regelmatig moeten worden geboekt. Onbetaald verlof dat moet worden opgenomen. Het is eigenlijk onmenselijk hoe alles op de lange baan wordt geschoven door de Nederlandse overheid.

De advocaat staat op het punt om de nationale Ombudsman in te schakelen. Ik vraag me eigenlijk af of dat wel zal gaan werken. Maar ja, de tijd zal het leren. Het is volgens mijn advocaat allemaal een kwestie van tijd en momenteel duurt die wel erg lang moet ik zeggen.

Wij hopen dat hier iemand op wil reageren die al met het bijltje heeft gehakt en ons nuttige informatie kan verstrekken waar we verder mee kunnen komen.

• Owen

Hallo Raymond,

Je zegt dat je aan alle eisen voldoet, maar er moet toch iets genoemd zijn waarop jullie procedure is afgewezen.

Het snelle trouwen hoeft niet persé een belemmering te zijn voor de vergunning maar waarschijnlijk heeft het achterdocht gewerkt bij de IND en denken ze aan een schijnhuwelijk, zover kan ik nog iets bedenken met de info die je geeft.

Ik heb bijvoorbeeld nooit een onderzoek gehad….volgens mij doen ze zoiets alleen bij de nodige twijfel over de echtheid van het verhaal.

Misschien heeft ze een verleden bij de ambassade of andere landen van de EU, want alles wordt uitgewisseld…

Wat het beleid betreft…dit is al jaren zo…het enige wat er steeds verandert is dat de eisen nog verder worden opgeschroeft…maar ja, kennelijk kiezen we als nederland daarvoor. We willen allemaal minder immigranten hier, maar ja…mensen zoals jij en vele anderen hier op het bord, krijgen daar dus gezeik mee.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje stom vindt dat ze nu gaan zeggen dat je niet zo snel had moeten trouwen…da's een echte dooddoener, daar koop je niets meer voor. Laat ze er maar werk van maken in plaats van nutteloze opmerkingen te plaatsen.

Wat ook misschien helpt, maar goed…dat moet je zelf weten.

Het is zo dat een nieuwe aanvraag vaak sneller verloopt dat het protest aantekenen tegen een oude.

Wellicht is het beter om gewoon ook een nieuwe aanvraag in te dienen. De adviesaanvraag indienen hier in Nederland kost niets totdat ze werkelijk haar aanvraag indient…(weet ik via anderen).

Wat let je dus om gewoon een nieuwe adviesaanvraag op te starten?

In ieder geval heel veel sterkte en blijf er vooral in geloven…allebei!

Owen

www.ua-couples.org

• Geert

Beste raymond

ik denk anders wel dat jullie huwelijk er wel iets mee te maken heeft

zo als ik heb begrepen kan zij nu ook niet komen met een toeriste visum

dit is omdat ze bang zijn dat ze zogauw als ze hier is onderduikt

en dat ze een inburgerings curses moet volgen is eigenlijk zo slecht nog niet

alleen dat er geen leraren zijn is wel weer een min punt

hier over heb ik al eens een discissie gehad met de ambasade in kiev

ik hoop dat het jullie toch wel zal lukken en dat jullie een heel gelukkig leven zullen hebben hier

want niet iedereen denk zo over de mensen die hier voor een partner komen

maar is het geen optie om als het nu helemaal niet lukt om je daar te vestigen

dit heeft bij mij al eens meer in mijn hoofd gespeelt

alleen is mijn 13 jarige zoon weer bij mij komen wonen en deze heeft speciaal onderwijs nodig

mvg Geert

• Kees

Mijn vriendin en haar zoon zijn pas bij mij geweest voor 3 maanden, het visum was geen probleem. In die drie maanden hebben ze non-stop nederlandse les gehad.(was wel duur) Nu gaan ze het examen doen in de ambassade in Kiew. De zoon is 15 jaar, weet iemand of hij ook verplicht is om dat examen te doen? Zij , alleen of met haar zoon waren al eerder enige malen bij mij geweest, het visum is nooit een probleem geweest. Het is inderdaad alleen mogelijk in Kiew om nederlandse les te nemen, een zekere Seryej Dimenko geeft daar nederlandse les.

• ronald

hoi RAYMOND.

Ik heb zojuist jou verhaal gelezen en ik vind dit allemaal erg triest.

Maar nu heb ik zojuist naar de tv gekeken naar tros radar en daar vroegen ze mensen die veel prolemen hebben met het naar hier halen van een buitelandse vriendin/vrouw.Misschien is dit voor jou iets om jou hier is te melden en wie weet kunnen hun iets voor jou betekenen. Ik hoop dat je snel betere tijden zult krijgen en ik wil dan ook zeggen GEEF DE MOET NIET Op!!!!!!!!!!!!!!!! groeten RONALD.

• Willem

Wat zijn jullie problemen dan op het snelle trouwen na dan?

Dat jullie nu problemen hebben, wat is de oorzaak, de IND?

Het is moeilijk maar zeker niet onmogelijk om nog steeds je vrouw/vriendin na Nederland te krijgen. Het wordt als maar duurder, maar als jullie er alle 2 in geloven lukt het ook zeker.

Met wie heb je nu problemen, welke ?

Wie weet kunnen we jullie helpen. En niet geschoten is altijd mis!

Succes!

• irina

Of geef je je bij ALL YOE NEED IS LOVE van Robert de Brink op. Daar hebben ze al meerdere koppels kunnen helpen, zelfs uit Pakistan en zo.

• jonker

hoi raymon ik heb de zelfde probleem maar nu zoek ik een ilegale manier manier om mijn vriendin hier naar toe te krijgen in de eu dan ga ik naar belgie haar papieren regelen het schiet niet op met deze kanker regering verdonk smerige hondkop

• entre

1 niet tevlug verlieft worden op dat leuke meisje wnat dat zijn ze in het begin als ze maar weg kennen

2 trouwen is houden en daar komt een tijd dat je ze wel kan buiten stampen

3 jij moet je eigen vermannen als dat niet kan dan zit ze echt niet op jou te wachten

• Raymond

Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie reactie en jullie medeleven. Inmiddels heb ik bericht gekregen van mijn advocaat en die heeft met buitenlandser zaken gesproken en er komt binnen nu en een anderhalve week een besluit. Buitenlandse zaken is wel tot het besef gekomen dat het nu wel al een heel erg langslepende zaak is geworden en heeft contact gehad met de Nederlandse Ambassade in Oekraine.

Nogmaal ik heb alles volgens hun regels gedaan en ik zou echt teleurgesteld zijn in ons nederlands rechtssysteem als ik een negatief besluit zou krijgen.

Dan zou echt de enige stap nog zijn, naar de Nationale Ombudsman.

Wij moeten nog even geduld hebben, maar er is in ieder geval een grens gesteld. Ja of nee, ik heb dan ieder geval wel de mogelijkheid dan gekregen om door te stappen.

Groetjes,

Raymond VargaRaymond schreef:

>

> Hallo beste mensen. Ik zou graag willen praten met mensen die

> dezelfde of min of meer gelijke ervaring hebben zoals ik met

> het naar huis krijgen van zijn/haar echtgeno(o)t(e).

>

> Ik ben inmiddels nu al een jaar bezig met het hierheen

> krijgen van mijn meisje uit Kharkov Oekraine. Het begint echt

> een beetje hopeloos te worden. Ik heb ook inmiddels een

> advocaat ingehuurd, maar die schiet ook niet erg op.

>

> Ik krijg allemaal allemaal tegenstrijdige adviezen en de

> bijvoorbeeld ook de opmerking dat ik Irina nog niet had

> moeten huwen en haar eerst via een toeristenvisum had moeten

> uitnodigen. Wat is waar?

>

> Ze moet ondertussen nu ook een inburgeringscursus doen in

> Oekraine. Wat het eigenlijk allemaal nog maar moeilijker

> maakt, Ze heeft bijvoorbeeld gezocht naar een Nederlandse

> docent(e). Niet te vinden daar. Ja, in Kiev is wel een

> mogelijkheid en dan zou ze regelmatig zo'n 550 kilometer

> moeten reizen met het openbaar vervoer. Reizen in Oekraine is

> al niet zo eenvoudig. Veel wachttijden, tenminste wat reizen

> met de trein betreft. In een stad is reizen met het openbaar

> vervoer redelijk prettig. Kunnen ze hier nog wat van leren.

> Als iemand misschien een mogelijkheid weet voor een

> Nederlandse taalstudie in Kharkov Oekraine dan zouden wij dat

> graag willen weten.

>

> Ik voldoe aan alle voorwaarden en zij heeft aan haar kant ook

> al haar documenten reeds geregeld. We begrijpen echt niet

> waar het allemaal op hangt. Ik lees steeds verhalen dat

> mensen hier op een vrij eenvoudige wijze toch één of twee

> maanden kunnen verblijven en we begrijpen echt helemaal niet

> waarom het bij ons zo moeizaam moet gaan. Irina voelt zich

> inmiddels al niet meer welkom en vraagt eigenlijk ook niet

> meer er naar hoever het met de aanvraag voor haar visum staat.

>

> Er is zelf een onderzoek geweest bij ons thuis in Kharkov. We

> huren daar een appartement voor ons tweetjes en haar moeder

> woont bij ons in. In middels hebben wij een dossier van zo'n

> 5 centimeter dik. Ze hebben al onze informatie en zelfs onze

> trouwdvd en diverse privefoto's hebben we ter inzage bij onze

> papieren gedaan. Nederland lijkt wel veranderd te zijn van

> een sociaal en gastvrij land in een a-sociaal ongastvrij

> land. We zijn voor de regering waarschijnlijk alleen maar een

> stapel documenten en met de gevoelens die daar achter zitten,

> wordt totaal geen rekening meer mee gehouden, heb ik het idee.

>

> Mijn werk en die van Irina lijden onder deze hele situatie.

> Buiten ook nog eens alle nodige extra kosten die moeten

> worden gemaakt. Tickets die regelmatig moeten worden geboekt.

> Onbetaald verlof dat moet worden opgenomen. Het is eigenlijk

> onmenselijk hoe alles op de lange baan wordt geschoven door

> de Nederlandse overheid.

>

> De advocaat staat op het punt om de nationale Ombudsman in te

> schakelen. Ik vraag me eigenlijk af of dat wel zal gaan

> werken. Maar ja, de tijd zal het leren. Het is volgens mijn

> advocaat allemaal een kwestie van tijd en momenteel duurt die

> wel erg lang moet ik zeggen.

>

> Wij hopen dat hier iemand op wil reageren die al met het

> bijltje heeft gehakt en ons nuttige informatie kan

> verstrekken waar we verder mee kunnen komen.