visum

• johann

Mijn vriendin is hier nu 2 maanden bij mij op vakantie. Kan haar visum ook verlengt worden voor bv 2 maand?

bvd

Johann.

• gilbert

Zover als ik weet kun je het visum wel verlengen. Maar niet met 2 maanden. De totale verblijfsduur mag niet langer zijn dan 90 dagen. Dus kunt nog met ongeveer 1 maand verlengen. Verder moet je met het verlengen van het visum niet tot de laatste dag wachten.

Groetjes,

• rvh

Volgens mij krijg je een visum dat 90 dagen geldig is, dus 3 maanden. je hoeft dit niet te verlengen zolang het verbljf niet langer duurt.

Anders zal ze terug moeten naar land van herkomst om nieuwe visum aan te vragen en dan kan ze weer 90 dagen blijven.gilbert schreef:

• owen

Volgens mij kan wat jullie zeggen helemaal niet.

Een visum wordt afgegeven voor een bepaalde tijd. Deze heb je in moeten vullen op het formulier en de maximale duur is 90 dagen.

Het is niet zo dat als je een visum krijgt voor 2 maanden dat je er even een maandje zo maar bij kan plakken. Daar moet een reden voor zijn, je moet ervoor langs de vreemdelingenpolitie etc. etc.

Bijvoorbeeld heb je op de ambassade een verzekering voor je verblijfsperiode moeten laten zien. Deze was voor 2 maanden en niet voor 3. Een maand onverzekerd rondlopen is vragen om problemen. Ook het later terugkeren dan op het visum is aangegeven zonder dat de vreemdelingenpolitie (of IND) hiervoor toestemming heeft gegeven zal je later alleen maar problemen geven.

Je moet het uiteindelijk allemaal zelf weten…maar ik waarschuw je toch even.

• gilbert

Een visum wordt inderdaad voor bepaalde tijd afgegeven. Deze periode staat ook op het visum vermeldt. Zoals Johann het schreef was ik in de veronderstelling dat de persoon in kwestie een visum heeft voor 2 maanden. Deze periode van 2 maanden staat op het visum vermeldt. Het is mogelijk deze periode te verlengen tot een maximale verblijfsduur van 90 dagen. Hiervoor moet je inderdaad naar de Ambassade in Den Haag. Zij nemen contact op met het Ministerie van Buitenlandse Zaken en regelen een eventueel verlengd verblijf. In het paspoort wordt een extra sticker geplakt. Dit is dezelfde sticker als die van de vreemdelingenpolitie.

Met betrekking tot de verzekering en de vreemdelingenpolitie heeft Owen gelijk. Je moet voor de resterende tijd de verzekering verlengen of een nieuwe verzekering afsluiten. Ook zul je je opnieuw moeten melden bij de vreemdelingenpolitie. Dit is echter alleen om de verlenging te laten registreren binnen de gemeente/provincie waar je woont. De verlenging wordt door het Ministerie al aan het dossiernummer van de persoon in kwestie gekoppeld. De vreemdelingenpolitie van jouw gemeente weet dus feitelijk al dat je eraan komt. ;-)

Of je een speciale reden moet hebben voor een verlenging weet ik eigenlijk niet. In 2004 hebben mijn vriendin en ik haar visum voor 3 weken verlengd. Dit was geen enkel probleem. Zij had toen wel haar been gebroken wat voor ons een reden was om een langer verblijf aan te vragen. Van de andere kant had zij ook voor de verlenging met een gipspoot het vliegtuig in kunnen stappen hetgeen zij na afloop van het visum ook heeft gedaan.

Gegroet

• odie

je krijgt geen visum dat 90 dagen geldig is!!!

het is net hoe de hoofden daar staan en de hoeveelste keer je naar holland

komt.

mijn vriendin kreeg 30 dagen omdat dat volgens hen genoeg was…….

• KeesH

Dat is onzin, mijn vriendin kreeg ook de eerste keer 90 dagen en de daaropvolgende keren ook. Ik ken genoeg mensen waar dat ook zo was.

• rvh

altijd 90

• owen

Onzin….

Lang niet altijd 90 dagen en zeker de laatste tijd niet meer.

Ze zijn streng geworden, lees authoritair…

De meeste Nederlandse dames waar wij altijd goed contact mee hadden zijn weg en die baardaap (vuile klootzak is dat) die runt de boel min of meer…

Vraag maar aan verschillende mensen op het forum die een hoop gezeik hebben gehad. Ik heb er dit jaar geen last van gehad omdat ik mijn schoonouders uitnodigde, maar bij bijna iedereen die geen directe familie is (lees ouders of kinderen, want verder doen ze al moeilijk) en die “jong” is, wordt er moeilijk gedaan en proberen ze de tijd zo kort mogelijk te houden.

Heb al gehoord van iemand die geïntimideerd werd en daarom zelfs niet om een lange tijd durfde te vragen…diep diep triest.

Het allerergste is dat er NIETS mee wordt gedaan…

• odie

juist,ga er maar eens een dagje kijken , wat een taferelen spelen zich daar af.