van Kiev naar Simferopol

• Geert

Hoe boek ik tickets vanuit hier ( Nederland ) voor een vlucht van Kiev naar Simferopol

of van Kiev naar Kerch met de nacht trein ( dit zal ook wel Simferopol zijn met een overstap aldaar )

Groetjes Geert

• gilbert

Ik zou de vliegtickets in Kiev boeken. Dit scheelt gewoonweg een hoop geld. Aan het vliegveld van Borispol heb je meerdere loketten waar je tickets voor binnenlandse vluchten kunt boeken. O.a. het loket van Ukraine International Airlines of van Aerosvit Airlines. Aan beide loketten spreekt men goed Engels.

Maar je kunt ze ook vanuit hier boeken. 0900-atponline.

Treintickets van Kiev naar Simferopol of Kerch kun je volgens mij alleen vanuit Oekraine boeken. Op het centraal station in Kiev kun je op tv-schermen en grote electronische schermen aan de muur de vertrektijden van de treinen met perronvermelding aflezen. Verder hangt aan ieder loket een tabel met vertrektijden en aankomstplaatsen. De schermen en tabellen zijn meestal twee-talig.

Je kunt de Treintickets tot 2 weken van te voren vooruit kopen. De loketmedewerkers spreken meestal geen engels, maar met handen en voeten kom je er wel. Ook zou je in de buurt van de loketten een jonger persoon kunnen aanspreken in het Engels. Hij of zij is meestal gaarne bereid om voor jouw het gewenste ticket te kopen.

Gegroet

• odie

geld dit ook van kiev naar lvov?

daar gaan er maar een paar van per dag.

en hoeveel scheelt dat dan bij boeken in holland??

• Geert

maar weet ik dan zeker dat ik een vlucht heb

ben niet zo goed in op de bonne fooi te reizen

kan ik dat hier na kijken

wil namelijk niet overnachten op het vliegveld

ook ivm mijn vriendin die me in Smiferopol op wacht om vandaar uit samen verder te reizen naar kerch

• odie

over dat boeken , ik heb met geboekte vlucht al 2 keer mijn aansluitende

vlucht gemist naar lvov.

kon later op de avond toch nog mee.

het leek een groot probleem omdat sommigen een extraatje willen maar

ga daar niet op in.

• Owen

Je kan ook nog met Air Baltic vliegen naar Simferopol. Dat gaat via Riga (heb je geloof ik wel een overnachting nodig in Riga). Ze vliegen vanuit Düsseldorf.

Misschien geen optie voor je, maar dan weet je in ieder geval van de mogelijkheid.

• Geert

deze optie had ik al bekeken maar ook die zaten vol

maar ik krijg de toestemming van mijn zoon niet optijd rond met mijn ex dus ik denk dat het een zomer vacantie zal worden tot mijn spijt

maar in ieder geval allemaal bedankt voor de tips

mvg Geert

• Owen

Dat is erg vervelend.

Wat jammer zeg, dat mensen elkaar zo weinig gunnen :-(

Ik vind het sneu voor je..

Wellicht is Air Baltic dan toch een optie als het een zomervakantie wordt.

Veel sterkte!

• Geert

ja en dan heerlijk voor 4 weken als alles dan rond is

groetjes Geert