hulp met nederlandse grammatica

• Zhanna en Sjef

Hallo,

Mijn vriendin leert momenteel nederlands op het ROC in Beverwijk, maar heeft wat problemen met de uitleg van de nederlandse grammatica. Ik probeer het zo goed en zo kwaad als ik kan in het nederlands en engels, maar dat gaat niet echt soepel. Zijn er mensen die haar enige uitleg hierover zouden willen en kunnen geven in het oekraiens of russisch?

groetjes Sjef en Zhanna

• Alex & Oksana

Geen probleem, neem maar contact op met onsZhanna en Sjef schreef:

• Owen

Ik kan je het boek klare taal ook aanraden.

Daarin staan simpele maar doeltreffende voorbeelden waarin de nodige grammaticale vormen worden uitgelegd. Hiermee leer je voor zover mogelijk ook wat het systeem in de grammatica is.

Het boek is niet eens zo heel duur en werkte bij mijn vrouw in ieder geval heel goed.

Je zou de vraag ook nog op ons forum (www.ua-couples.org) kunnen gooien omdat er bij ons ook iemand zit die in Beverwijk woont.

Succes!

• Owen

Ik kan je het boek klare taal ook aanraden.

Daarin staan simpele maar doeltreffende voorbeelden waarin de nodige grammaticale vormen worden uitgelegd. Hiermee leer je voor zover mogelijk ook wat het systeem in de grammatica is.

Het boek is niet eens zo heel duur en werkte bij mijn vrouw in ieder geval heel goed.

Je zou de vraag ook nog op ons forum (www.ua-couples.org) kunnen gooien omdat er bij ons ook iemand zit die in Beverwijk woont.

Succes!

• Piet

Je bent hier wel erg nadrukkelijk aanwezig zeg, wordt er niet goed van! !

Je zit vaker op dit forum dan op www.ua-couples.org dus reklame is het niet.

• Renevh

Piet,

Wat kan jou dat nou schelen? Probeer je een discussie op gang tekrijgen die nergens naar toe gaat? Als het je stoort schrijf dan aub niets en blijf gewoon lekker weg.

Voor alle andere:

Deze site www.ua-couples.org kan ik zeker aanraden, als je informatie of je vragen wilt stellen.

mvgr

RvH

• Kees

Zoals buitenlanders hier praten, praat ik waarschijnlijk russisch. Ik niet weten, Jij praten, ik antwoorden. Is beetje niet goed. Mijn schoonmoeder lacht zich slap als ik daar russisch stuntel.

• rvh

Kees,

Komt mij ook bekend voor, dat van je schoonmoeder. Het verschil is dat wij niet permanent in Oekraine wonen, dus minder de taal hoeven te spreken.

Mijn partner sprak goed engels, dus heb ik een keer het boekje “Dutch in three months” van uitgever Hugo, simplified language course meegenomen. Vanuit dit boekje heeft ze vanuit het engels de nederlandse grammatica geleerd.

Dit heeft bij haar in ieder geval goed geholpen.

Kees schreef:

>

> Zoals buitenlanders hier praten, praat ik waarschijnlijk

> russisch. Ik niet weten, Jij praten, ik antwoorden. Is beetje

> niet goed. Mijn schoonmoeder lacht zich slap als ik daar

> russisch stuntel.