met de kerst naar Kerch in de krim

• geert

ik ben op het internet aan het zoeken naar goedkope vluchten Kerch maar ik krijg ze niet gevonden

en als ik iets gevonden heb is het weer niet beschikbaar ( Baltic air)

wie o wie kan mij een eindje op weg helpen

zou dit graag samen met mijn 13 jarige zoon doen vandaar dat ik de prijs een beetje laag wil houden

bvd Geert

• Owen

Air Baltic is echt zo'n maatschappij waar je toch wel een eindje van tevoren moet boeken, daarnaast moet je niet vergeten dat je 2 keer een overnachting hebt in Riga.

Ik heb een beetje met data zitten spelen en zie dan er pas in maart april weer plaatsen vrij zijn. De tarieven:

Volwassenen: € 435.53

Kinderen (2-15 yrs) € 310.53

Totaal € 746.06

Ik kan me zo voorstellen dat je geen andere mogelijkheid hebt om voor die prijs die kant op te vliegen..

Ik heb nog wel iets gevonden waarmee je al een heel eind bent.

Van Düsseldorf via Praag naar Odessa voor een redelijke prijs. Het nadeel is wel dat de gewone maatschappijen de kindergrens bij 12 jaar leggen dus je moet 2 keer volwassen betalen. Komt dan op een totaal van: € 761.18.

Dan is het alleen nog kijken hoe je makkelijk naar Krim komt.

Er gaan in ieder geval (nachttreinen) vanuit Odessa, ik zou je daar eventueel wel mee kunnen helpen door mijn schoonmoeder te vragen.

Het kost je dan iets meer reistijd, maar je bent wat minder duur uit dan andere vliegroutes naar Simferopol die allemaal boven de 1000 euro gaan komen.

• Owen

P.S. Mocht je dit willen moet je alleen niet te lang wachten want treintickets zijn snel uitverkocht. Ze kan jullie dan wel van het vliegveld naar het station brengen etc.

Ik hoef er zelf niets aan te verdienen, het enige wat je moet betalen zijn de kosten die mijn schoonmoeder dan moet betalen voor het kopen van de kaartjes en haar kosten die ze maakt voor de taxi om jullie van vliegveld naar station te brengen.

Ze spreekt een heeeel klein beetje nederlands :-)

• geert

Heel erg bedankt Owen

Maat er is nog steeds het probleem met mijn zoon en de toestemming van mijn ex

ze zegt dat ze mee zal werken maar tot nu toe is daar weinig van te merken

dus ik denk dat ze die pas op het allerlaast zal geven endat het dan voor ons telaat zal zijn

zo gauw ik iets weet laat ik het meteen horen

wat ik alleen niet snap is dat ik van uit dusseldorf rechtstreeks zou moeten kunnen vliegen maar als ik daar voor kijk is er niets

bvd Geert

• Armand Simonis

geert schreef:

>

>

> ik ben op het internet aan het zoeken naar goedkope vluchten

> Kerch maar ik krijg ze niet gevonden

> en als ik iets gevonden heb is het weer niet beschikbaar (

> Baltic air)

Simpelste is toch vliegen naar Kiev, en dan de nachttrein nemen. Misschien dat je een paar tientje goedkoper uit kan zijn met je vlucht door andere routes te nemen, maar dan gaat dat wel ten koste van tijd (kost ook geld!) of moet je verder en/of duurder reizen van je huis naar het vliegveld waar je vertrekt en bij terugkeer weer aankomt. Ik ga gemiddled twee keer per jaar naar de Krim en elke keer, ondank zoeken, kom ik op Schiphol-Kiev en dan de trein uit. Hoogstens dat je vanuit Kiev nog een binnenlandse vlucht kan nemen als je dezelfde dag nog op de Krim wil zijn.

Armand

• owen

Is goed, ik hoor het wel.

Wat die vlucht betreft, die is niet rechstreeks maar met een overstap in Praag.

Maar je zit dan wel dezelfde dag nog in Odessa….en dat is via Riga niet het geval, dan zit je altijd een nacht vast in Riga.

• Owen

Is goed, ik hoor het wel.

Wat die vlucht betreft, die is niet rechstreeks maar met een overstap in Praag.

Maar je zit dan wel dezelfde dag nog in Odessa….en dat is via Riga niet het geval, dan zit je altijd een nacht vast in Riga.

• Wilco

De vliegtarieven rond de kerst zijn inderdaad stukken duurder als andere maanden. Zelf zal ik in de kerstweek de nachttrein van Kiev nemen naar Simferopol nemen. vanaf daar de bus naar mijn eindbestemming Feodosiya. De vlucht van Amsterdam-Kiev is hetzelfde tarief als elke maand.

• Kees

Ik was voor een retour Kiew Simferopol met het vliegtuig 79 euro kwijt. De trein zal goedkoper zijn, normaal kost dat ongeveer 1 euro per 100km.