eurolines!

• elita

Dag,

Ik hoorde zojuist dat het niet meer mogelijk is om via eurolines een retour te boeken van utrecht naar Lvib de oekraine. Ook gaan er geen bussen in de herfst/winter periode maar bussen van Oekraine makelijk. Maar zijn die wel veilig? Is de chauffeur wel betrowubaar?

Wie heeft ervaring met dit winterschema van Eurolines??

mvg

Elita

• Jan W.

Hoi Elita,

De busreis van NL naar Lviv duurt erg lang en is oncomfortabel. Daarnaast rijdt de bus alleen op bepaalde data.

Je schreef dat je budget beperkt is, daarom adviseer ik je om met de prijsvechter Sky Europe van Schiphol naar Krakow (Polen) te vliegen en dan met de trein door te reizen naar Lviv (treinkaartje Krakow-Lviv kost EUR 40,-). Dit is niet duur (wat betreft het te betalen vliegtarief: hoe eerder je boekt hoe goedkoper) en je kunt dezelfde dag nog in Lviv zijn.

Groeten,

Jan W.

• odie

je kunt ook met een chauffeur meerijden voor ong. 100 euroos,maar deze moet

je wel in je omgeving weten te vinden.

de reis duurt wel een 25 uur.

• elita

Hallo,

De heenreis kan ik wel met ‘Eurolines’ maar die garanderen geen retour! Dus het gaat eron hoe kom ik na een week weer naar huis. Vliegen is geen optie voor mij. En waar vind ik dan die chauffeur? In afwachting verblijvend,

mvg Elita.

• Owen

Als ik op de site ga kijken is het wel mogelijk om retourtickets te boeken alleen zijn het aantal dagen niet zo flexibel meer.

Zodra je een vertrekdatum aanklikt (is altijd zaterdag zo te zien) dan wordt er een retourdatum actief, een woensdag anderhalve week later op z'n vroegst.

Zo te zien kan het dus nog wel…

Andere mogelijkheden zijn met mini busjes die vanuit Kiev naar Nederland rijden. Vroeger had je VIP tour (viptour.kiev.ua) maar deze schijnt niet meer te bestaan.

De busjes rijden nog wel en de telefoonnummers van de busjes schijnen nog te werken, maar de firma zelf niet meer..

• Owen

Dit kreeg ik bij een testboeking op de site van Eurolines:

De door u gekozen reis

Ticket: Retour Ticket

Van: Utrecht (Nederland)

Opstapplaats: CS Jaarbeurspl.Eurolines Halte

Naar: Lviv (Oekraine)

Afstapplaats: Kuznevycha 2 Lviv Inturtrans

Heenreis: 14 oktober 2006 - 20:40

Terugreis: 25 oktober 2006 - 21:00

Aantal passagiers: 1

Totaalbedrag: € 153.00

Passagiers

Type: volwassene

Heenreis: standaard tarief

Terugreis: standaard tarief

Prijs: € 153.00

Verder ben ik niet gegaan, maar zo te zien werkt het gewoon..

• elita

Ik kreeg een mail eergisteen van Eurolines, een lijst van data waarop de terugreis NIET doorging ondanks de afspraken. Ook mailde men mij dat de ervaring hen leerde dat er méér data plotseling niet doorgaan. Eurolines betreurde dat en zei dat ze bezig zijn met een andere maatschappij maar dat dat nog wel even kon duren voordat dat allemaal geregeld was. Ik Kan de mail doorsturen als ik een rechtstreeks mail adres heb.

Ik denk dat ik maar met de terin terug moet. Gewond aar een kaartje kopen.

mvg Elita

• Owen

Is vliegen geen optie vanwege de hoeveelheid bagage?

• elita

Hallo, ik heb net toch de mail van eurolines doorgestuurd. Nee ik heb vliegangst. Ik zal met de trein terug kunnen. mvg Elita

• Owen

Heb net je mail gelezen, je hebt alleen mijn emailadres niet goed geschreven (own in plaats van owen) maar gelukkig wordt dit opgevangen.

Tja, lastig verhaal als er niet op te vertrouwen is.

Vanuit Nederland zijn er niet zoveel oplossingen. Vanuit Duitsland gaan er heel veel buslijnen naar Oekraïne, alleen heb je daar niet veel aan :-(

Ik vrees dat ik verder ook niet veel weet, dat wordt denk ik idd met de trein..