toestemming

• geert

ik heb nu een vriendin in kerch en zou deze graag willen bezoeken in haar wonplaats maar ik ben gescheiden en heb 1 van mijn kinderen bij mij wonen

deze zou ik graag meenemen heb ik daar de toestemming van de moeder voor nodig

ik weet dat het voor spanje en dat soort landen niet hoeft

bvd Geert

• Gilbert

Hallo Geert,

Ik denk het wel! Lijkt mij ook ergens logisch, zeker als jullie een bepaalde omgangsregeling hebben getroffen. Zij heeft in ieder geval het recht om te weten waar haar dochter verblijft. U zou dit toch ook willen weten? Dus behalve even een telefoontje zou ik dit door haar ook even op een briefje laten zetten waarmee zij gewoonweg instemt dat haar dochter met haar vader mee op vakantie is. Lijkt mij verder dan ook geen probleem.

Groetjes

• geert

ja dit is allemaal heel leuk als je goed met elkaar op kunt schieten

maar als je goed op elkaar kunt schieten word het een heel andere zaak

en van mij mag ze gerust weten dat onze zoon met mij op vacantie gaat

maar daar zij zelf al een jaar geen contact met hem wil zal het voor hem een zorg zijn of zij dit weet

maar ik wil weten of dit oficieel geregeld moet worden zo dat we bij de grens geen problemen willen hebben

• Peter

Geert,

Wanneer je zoon in jouw paspoort staat is toestemming niet nodig. Heeft hij zijn eigen paspoort, dan ook niet. Maar wanneer hij nog in je paspoort moet worden bijgeschreven moet je een schriftelijke verklaring (toestemming) van je ex hebben om hem bij te mogen schrijven. Je hebt, voor zover ik weet, verder geen toestemming nodig om hem mee te nemen op vakantie, naar waar dan ook. Het is aan je eigen beleefdheid / normen om je ex in te lichten of niet.

Gr. Peter.

• Anna

Beste Geert,

Als ik jou was, zou ik toch voor de zekerheid bij de ambassade van Oekraine in Nl informeren. De wetgeving verandert zo snel daar, dat je weet het nooit.

Succes