ticket hier kopen en op sturen

• bigerd

hallo wie kan mij vertellen welk reisburo hier in nederland het voor mij kan regelen dat ik een vliegticket reserveer voor een kennis uit oekraine die hier naar nederland moet afreizen dit inverband met de nederlandse ambasade die om een ticket reservering vraagt

• Gilbert

Hallo,

Dit kan ieder reisbureau in Nederland voor je regelen. Zelfs een reisbureau dat voornamelijk haar zaken via internet aanbiedt. Er zijn wel altijd klaarlegkosten van tussen de 20,- en 35,- Euri aan verbonden.

Het is wel handig als je een vlucht boek waarbij de vlucht wordt uitgevoerd met Ukraine International Airlines (UIA). De tickets kunnen dan op worden gehaald aan de UIA balie op het vliegveld of op hun kantoor in het centrum van Kiev. Dit kantoor is gelegen aan de B. Khmelnytskogo straat 63 te Kiev.

By the way!

Voor de ticketreservering voor de ambassade hoef je nog niet geboekt te hebben! Je kunt je kennis gewoon naar het bureau van UIA sturen en hij of zij geeft daar aan dat zij een ticket reservering nodig heeft voor het verkrijgen van een visum. Men geeft daar alleen de periode aan wanneer men wil reizen en de reservering wordt gemaakt. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Daar het visum meestal een minimum geldigheid van 30 dagen heeft heb je hierdoor het voordeel dat je de verblijfsduur, na afgifte van het visum, optimaal kunt plannen.

Waar je daarna je ticket boekt/koopt maakt dan ook niets uit. :-)

Zelf maak ik regelmatig gebruik van www.atp.nl, www.vliegwinkel.nl, www.happytravel.nl, www.connections.be, www.opodo.de en www.bcd.travel.de naargelang de prijsaanbieding en de luchthaven van vertrek cq. aankomst.

Gegroet

• bigerd

bedank voor uw reactie nou ik zal haar zeggen om in haar land de ticket te laten reseveren zoniet zal ik naar de reisburo hier naar toe gaan wat u mij opgaf gaan om het te regelen nog een vraagt denk u dat zij de visa zal krijgen zij is nog studerend en 23 jaar oud

goetjes bigerd

• Gilbert

Hallo Bigerd,

Als zij nog studerend is en geen baan heeft dan ligt het aan u of zij een visum krijgt ja of nee.

Zij heeft de volgende documenten van u nodig:

- Kopie paspoort;

- Originele uitnodiging welke u bij de Gemeente, waar u woonachtig bent, kunt gaan halen;

- Uw 3 meest recente salarisstroken of indien u zelfstandig bent een accountantsverklaring waaruit uw inkomen blijkt. Volgens mij moet uw inkomen minimaal 1,5 keer het minimum zijn (meer info op www.ind.nl);

Zelf dient zij de volgende documenten bij zich te hebben:

- haar internationaal paspoort;

- een pasfoto;

- een ingevuld applicatieformulier;

- een kopie van haar studentenpas;

- een schrijven van haar universiteit of school waaruit blijkt dat zij ook daadwerkelijk studerend is en dat de universiteit weet heeft van haar afwezigheid tijdens de studieperiode;

- een recent afgesloten verzekering, waaruit blijkt dat zij in de Schengen landen verzekerd is.. Deze moet voldoen aan een dekking van 30.000 euri. Ook dit kunt u terugvinden op voornoemde website;

- een vliegticketreservering.

Als zij al deze papieren bij zich heeft mag het normaliter geen probleem zijn om een visum voor haar af te geven. Wel kan het zijn dat u nog post ontvangt van het min.bu.za. om een en ander met u te verifiëren. Indien het voor het eerst is dat zij een Schengenland bezoekt moet zij ook nog een interview ondergaan. Hier moet zij vertellen wat zij in Nederland gaat doen en hoe jullie elkaar hebben leren kennen.

Voor meer info: http://www.netherlands-embassy.com.ua/schengen_visa.html

• odie

voor ons was belangrijk waar je elkaar hebt ontmoet en of hebt leren kennen.. ze vroegen het haar wel een keer of 4!!

• Kees

Probeer bij voorkeur een electronisch ticket naar haar te e-mailen. Bij een normaal papieren ticket kan het gebeuren dat zij dit een dag van tevoren moet gaan halen op Bosispol. Het loket voor het afhalen van tickets gaat pas open om 7 uur s'morgens. Als het vliegtuig eerder vertrekt moet zij er een dag van tevoren zijn. Woont ze in Kiev dan is dat natuurlijk geen probleem.

• Owen

Mijn ervaring was een aantal jaar terug dat het goedkoper was om het ticket in Oekraine te kopen. Omdat mijn vrouw toen nog onder de 25 was kreeg ze ook nog studentenkorting etc, scheelde bijna 80 euro in vergelijking met nederland.

Als ik jou was zou ik het gewoon ff uitrekenen hier, en laat haar het daar navragen, weet je gelijk de verschillen :-)

De allereerste keer had ik mijn spullen via Eurocult geregeld, zij hebben ook een kantoor in Kiev waar ze mee samenwerken, die hebben toen haar ticket gegeven en ik heb het hier in NL betaald..