wat heb ik mij vergist in het nederlandse rechtsysteem, dat de nederlandse staat het mensen moeilijk maakt om van buiten de europese unie nederland binnen te komen, er allerlei voorwaarden, blokades opgeworpen worden, die in iedergeval ontnuchterend kunnen werken en je voor de keuze stelt er serieus voor te gaan, dus ook alle verandwoordelijkheden te nemen of af te zien, heb ik zelf aan den lijve ondervonden toen ik jaren geleden mijn vrouw uit de oekraine leerde kennen en er voor koos om samen met haar hier een toekomst op te bouwen, ik noem me zelf geen ervaringsdeskundige …maar de hele gang van zaken …het regelen van alle formaliteiten…het wachten…op elkaar…..tijd vrijmaken om elkaar tussentijds nog weer te zien, ach vele weten dat het een inpakt heeft en een ontzettende ontlading geeft als eindelijk, in onze situatie na acht maanden, het ja woord van de IND op de deurmat komt.
maar goed regels zijn regels die je nemen moet of je trekt aan het kortste eind….nu hebben wij na twee lange jaren, bleek achteraf voor niets, geprocedeerd bij de IND om de meerderjarige dochter wegens bijz.omstandigheden, waarop ik nu niet inga, naar nederland te halen, ik weet dat meerderjarige kinderen meestal geen kans maken tenzij er van bijzondere omstandigheden sprake is, nu na een afgewezen MVV en het hoger beroep twee jaren verder, willen we haar teminste op een vakantievisum in ons gastvrije nederland, als je aan regels houd, laten overkomen en ze 3 maanden bij ons logeeren kan, waarna ze naar de oekraine terug reist, Krijgt de lieve schat te horen bij de ambasade dat ze een kans van 0,1% heeft want ze wordt gezien als een potentiele immigrant, daar zakt mijn broek van af , om bij voorbaat al uit te sluiten dat ze niet terug zou reizen, terwijl daar totaal geen bewijs voor is! dit is pure speculatie, bevoordeelde meening.
Kijk regels zijn nodig maar wel op basis van wetten,niet op basis van nat vingerwerk.