rechtvaardigheid

• sybren

wat heb ik mij vergist in het nederlandse rechtsysteem, dat de nederlandse staat het mensen moeilijk maakt om van buiten de europese unie nederland binnen te komen, er allerlei voorwaarden, blokades opgeworpen worden, die in iedergeval ontnuchterend kunnen werken en je voor de keuze stelt er serieus voor te gaan, dus ook alle verandwoordelijkheden te nemen of af te zien, heb ik zelf aan den lijve ondervonden toen ik jaren geleden mijn vrouw uit de oekraine leerde kennen en er voor koos om samen met haar hier een toekomst op te bouwen, ik noem me zelf geen ervaringsdeskundige …maar de hele gang van zaken …het regelen van alle formaliteiten…het wachten…op elkaar…..tijd vrijmaken om elkaar tussentijds nog weer te zien, ach vele weten dat het een inpakt heeft en een ontzettende ontlading geeft als eindelijk, in onze situatie na acht maanden, het ja woord van de IND op de deurmat komt.

maar goed regels zijn regels die je nemen moet of je trekt aan het kortste eind….nu hebben wij na twee lange jaren, bleek achteraf voor niets, geprocedeerd bij de IND om de meerderjarige dochter wegens bijz.omstandigheden, waarop ik nu niet inga, naar nederland te halen, ik weet dat meerderjarige kinderen meestal geen kans maken tenzij er van bijzondere omstandigheden sprake is, nu na een afgewezen MVV en het hoger beroep twee jaren verder, willen we haar teminste op een vakantievisum in ons gastvrije nederland, als je aan regels houd, laten overkomen en ze 3 maanden bij ons logeeren kan, waarna ze naar de oekraine terug reist, Krijgt de lieve schat te horen bij de ambasade dat ze een kans van 0,1% heeft want ze wordt gezien als een potentiele immigrant, daar zakt mijn broek van af , om bij voorbaat al uit te sluiten dat ze niet terug zou reizen, terwijl daar totaal geen bewijs voor is! dit is pure speculatie, bevoordeelde meening.

Kijk regels zijn nodig maar wel op basis van wetten,niet op basis van nat vingerwerk.

• Olga

Wens je veel geluk met de hele procedure en hou vol!

• ronald

hoi sybren

ik leef met je mee en wat ons land betrefd ook ik ben van mening dat dit land een beetje door draait.

toen ik mijn vrouw naar NEDERLAND wou halen werd mij gevraagd of ik niet naar de OEKRAINE wou N U IK HAAR 4JAAR HIER HEB ZIT IK ER ZELF AAN TE DENKEN OM TE VERTREKKEN.Want zeg nu zelf:word ons land er beter op.ik ben nu een aantal keren daar op vakantie geweest en na de negatieve verhalen die men hier rond bazuind vind ik dat men daar meer met elkaar van doen wil hebben dan in ons land.ik kan jullie dan ook alleen veel sterkte toewensen en hoop voor jullie betere tijden.

• sybren

geen andere kans meer, aangezien nederland haar, de dochter van mijn vrouw, koud weg de deur wijst, de kans is 0.1%

het is alleen de kas spekken van de advocatuur c.q de ned.overheid om bij de nederlandse staat in hoger beroep te treden.

• sybren

Bedankt voor je hart onder de riem, emigreren…oekraine…ja, maar dan met veeeeel geld.

• Peter

Sybren,

Dit is niet waar. Ook wij hebben getract de meerderjarige dochter van mijn vrouw naar NL te halen. Is dus mislukt. MVV was in maart afgewezen. De dochter is nu gewoon van juli t/m september bij ons geweest, bijna 2,5 maand.

Ik zou zeggen, neem zelf eens contact op met de NL ambassade. Dat helpt echt.

Success,

Peter

• sybren

peter kan je wat specifieker zijn met contact opnemen met de ambasade, hoe pak ik zoiets aan? en had je stiefdochter werk ? het schijnt dat zonder werk het haast onmogelijk is om een visum te krijgen om tijdelijk familie te bezoeken.

• Kees

Ja, de regels zijn hier volledig doorgedraaid, ik denk er ook weleens over naar Oekraine te emigreren, maar de rotzooi waar je de hele dag tegenaan kijkt weerhoud mij daarvan. Nu zag ik 2 weken geleden het zuiden van Oekraine, nog net niet in de karpaten, en daar zag het er veel beter uit, ik merkte dat daar pools de voertaal is. Heeft iemand dit ook gezien? Kees.

• odie

wij zien geen enkele reden waarom u niet naar ukraine kunt verhuizen ,

schreven ze aan mij!!

ze horen nog van mij.

• Peter

Hoi Sybren,

Je kunt de ambassade in Kiev gewoon emailen. Zij zullen je daar keurig netjes een antwoord sturen. Mijn stiefdochter werkte niet, maar studeert in Kiev. Wat ik heb gedaan is de ambassade ervan overtuigen dat ik er persoonlijk voor in sta dat mijn stiefdochter na haar vakantie terugkeert naar Oekraine (wat ook de waarheid was overigens).

Succes,

Peter.

sybren schreef:

>

> peter kan je wat specifieker zijn met contact opnemen met de

> ambasade, hoe pak ik zoiets aan? en had je stiefdochter werk

> ? het schijnt dat zonder werk het haast onmogelijk is om een

> visum te krijgen om tijdelijk familie te bezoeken.