illegalen

• s

Hallo,

Ik ben particuliere verhuurder van woningen. Steeds vaker krijg ik te maken met mensen vanuit oost-europa die een woning zoeken. Ik vraag altijd een kopie legitimatiebewijs voor het opstellen van de huurovereenkomst. Vaak zijn het mensen met een Duits, Pools of Litouws paspoort. Maar nu blijkt dat het over het algemeen mensen zijn die een vals paspoort hebben, het gaat vaak om mensen uit de oekraine of bulgarije. Graag zou ik in contact willen komen met mensen die dezelfde ervaringen hebben.

Mvg,

S

• Owen

Misschien de paspoorten nalopen op de aanwezigheid van geldige visumstickers en/of aanmeldstickers van de VD? Als er dan zaken niet in orde zijn kan je de IND en/of de VD de schuld geven. :-)

• Alex

Kijk uit met mensen die valse paspoorten hebben want deze mensen zullen een tijdje in Nederland verblijven en gaan proberen op bepaalde manier hun geld te verdienen.

Mocht dat op een illegale manier gebeuren en hun papieren niet kloppen dan ben jezelf ook

verantwoordelijk en kan je op een bepaalde lijst komen en dan zal de volgende overtreding echt zwaar worden gestraft. In bepaalde gemeentes in Nederland gaat dat je een hoop geld kosten. Alles goed controleren en checken met de politie, of IND bellen. Deze mensen geen kans geven om het voor de rest te verzieken en zeker geen dames allen accepteren alleen als je het heel zeker weet. Er hoeft maar iemand een telefoontje te doen en je hangt en de controle is op dit moment gelukkig heel goed. Je bent verantwoordelijk voor wat je doet .

• Owen

In aanvulling hierop…

Als je een kopie van het paspoort maakt met alle (!!) pagina's kan je altijd de IND bellen en uitleggen wat de situatie is en aan hun vragen of de nummers van het uitgedeelde visa echt is.

In principe wordt alles geregistreerd en weet zo ook gelijk of je met legaal of illegaal te maken hebt. Ze kunnen precies zien wat voor visum er gegeven is en hoe lang het geldig is..

Succes of moet ik zeggen sterkte ermee..

• odie

er zijn ook illegalen die er alles aan doen om hier te verblijven,dus werken

ze met valse papieren. waarvoor veel geld is betaald.

en er zitten hele goeie bij.