bezwaar

• sybren

vandaag te horen gekregen dat de dochter van mijn vrouw, waarvoor wij vanuit nederland financiel zorgden, niet naar ons toe mag komen.

ze is meerderjarig. ondanks dat we officiele papieren overlegde waarin vermeld stond dat wij zorg voor haar dragen, ze nog steeds, op afstand deel van ons gezin is.

de enigste stap is nog de rechter, ik betwijfel of dit wel helpt, is een advocaat noodzakelijk, alle paperassen ten spijt, wij zijn uitgeput nu na twee jaar al onze hoop is vervlogen.

• ronald

als je bedoeld voor een mvv dan kan ik je vertellen dat dat helaas niet mogelijk is.mijn schoonmoeder woonde al 10jaar in nederland maar haar dochters warwen ook meerdejarig dus zij bleven achter in de OEKRAINE.ik heb haar mijn vrouw (haar dochter dus)via via leren kennen en zijn later getrouwd.het enige wat jullie nu kunnen doen is haar met vakantie laten komen. helaas is gezinsherreniging met meerdejarige kinderen niet mogelijk.ik wens jullie sterkte en blijf je dochter steunen en wie weet treft ook zij in NEDERLAND ook nog een goede vriend. RONALD

• Owen

Zelfs als ze minderjarig zijn wordt er in sommige ook al moeilijk over gedaan.

Dan willen ze hier het liefste dat deze bij de achterblijvende vader gaat wonen.

De afwijsreden die wordt gebruikt is dat er simpelweg geen reden is om haar naar hier te laten komen omdat ze daar een normaal leven hebben.

Alleen als je aan kan tonen dat er sprake is van onevenredige hardheid, maken ze een uitzondering.

Ik ken meer mensen die in dezelfde situatie zitten en er is idd maar 1 oplossing. Zij zal hier een partner moeten vinden en hij kan haar dan wel naar NL halen.

Andere oplossingen zijn er simpelweg niet.

• sybren

onevenredige hardheid is het volgens mij als dochter achterbleef omdat ze meerderjarig is, alleen er woont, onderhouden wordt door ons, gewoonweg wegteert van eenzaamheid, zoals we afgelopen zomer hebben kunnen constateren, wat betreft een partner in nederland zoeken, ja ook aan gedacht alleen wie is betrouwbaar, loverboys, ze is mooi, maar erg kieskeurig, instemmen in een relatie met als doel verblijf ned. in het achterhoofd, mogelijk exit“' voor vijf jaar en twee gebroken harten, wat is dat onevenredige hardheid”"zijn er serieuze kandidaten die wanneer ze naar ned. komt kennis willen maken, eerlijk en oprecht beide kanten.

bedankt voor je bericht.Owen schreef:

>

> Zelfs als ze minderjarig zijn wordt er in sommige ook al

> moeilijk over gedaan.

> Dan willen ze hier het liefste dat deze bij de

> achterblijvende vader gaat wonen.

>

> De afwijsreden die wordt gebruikt is dat er simpelweg geen

> reden is om haar naar hier te laten komen omdat ze daar een

> normaal leven hebben.

> Alleen als je aan kan tonen dat er sprake is van onevenredige

> hardheid, maken ze een uitzondering.

>

> Ik ken meer mensen die in dezelfde situatie zitten en er is

> idd maar 1 oplossing. Zij zal hier een partner moeten vinden

> en hij kan haar dan wel naar NL halen.

> Andere oplossingen zijn er simpelweg niet.

• owen

Mocht je willen kan je bij mij op de site (www.ua-couples.org) wel een advertentie plaatsen, er staan er een paar waarvan er één op dit moment een serieus lopende relatie heeft. Die hebben we dus inmiddels uitgezet.

Er zijn geen kosten aan verbonden, wij plaatsen alleen. De communicatie moet zelf onderhouden worden. Wat belangrijk is, is dat ze zelf open staat voor zoiets.

Als ze zelf serieus is en haar kieskeurigheid niet ten top drijft, dan zijn er altijd mogelijkheden.

Ze moet het natuurlijk wel als iets serieus benaderen en niet om naar te kunnen en vervolgens naar verloop van tijd de relatie te ontvluchten. Daar wordt zowel zij als een eventuele partner niet gelukkig van.

Daarnaast zal er rekening mee moeten houden dat een komst naar Nederland niet alleen maar een trip is. Zowel zij als haar eventuele partner zal de nodige moeite moeten doen waarbij het voor haar zal bestaan uit het afleggen van het inburgeringsexamen op de ambassade en later in nederland de inburgeringscursus.

Voor hem zal het hoofdzakelijk uit lappen bestaan en die kosten zijn ook niet misselijk. Voor alle procedures en examens ben je toch al bijna 2000 euro kwijt en dan hebben we het nog niet gehad over de kosten van de inburgeringscursus die per 1 januari zelf betaald moet worden als we de regering moeten gaan geloven.

Maar dit alles wil niet zeggen dat het onmogelijk is….

Zelf denk ik dat als ze zich serieus openstelt, er altijd een kans is.

Mocht ze willen, kan ze altijd contact opnemen met mijn vrouw (aleksandra@ua-couples.org) om eventuele vragen te stellen over haar ervaringen bijvoorbeeld.

• Kees

Hoe oud is meerderjarig bij de IND? 18 of 21 jaar? Bij voorbaat dank. Kees.

• Owen

18