hotel ...... vooraf regelen ?

• barry

ik zie er toch maar vanaf met de auto naar de UA te gaan.

Volgende week ga ik fijn met het vliegtuig naar Kiev.

Kan iemand mij vertellen, of je op het vliegveld aan moet geven waar je verblijft ?

Dus of vooraf een hotel geregeld moet worden?

• Erwin

Je moet in het vliegtuig een formuliertje invullen en daarin aangeven naar welk adres je gaat. Dit wordt verder niet gechekt dus je kan in principe gewoon een adres daarop invullen..

succes!

• Gilbert

Erwin, dit is in principe niet correct. Met enige regelmaat worden bepaalde adressen gecontroleerd. Ik heb het in het verleden zelf al eens ondervonden en ook is dit gebeurd bij een andere persoon die voor mij in de rij stond bij de Douane.

En ik denk verder dat als jou daar (Oekraïne) iets gebeurt/overkomt, dat je dan in principe wel een probleem hebt als blijkt dat je het formuliertje niet waarheidsgetrouw hebt ingevuld.

Indien je verder een naam van een Hotel invult, dient bij dit hotel minimaal een reservering te zijn gemaakt. Dit hoeft echter geen boeking te zijn. Bij het verblijf in een appartement dient de eigenaar of tussenpersoon bekent te zijn. Bij verblijf bij vrienden, kennissen of familie dient dit bij navraag bekent te zijn bij hen en ook jij als reizende moet minimaal over de achternaam van de bewoner beschikken.

In principe zou ik dat formuliertje dus niet zomaar invullen ;-)

Groetjes