met de auto naar Donetsk

• Fred

Ik ben van plan met mijn auto alleen naar mijn vriendin in Donetsk te rijden. Ik spreek gebrekkig Russisch (met behulp van een taalgids) en zeker als men wat terug zegt versta ik dat echt niet.(Wel goed Engels en Duits) Wie heeft ervaring met autorijden naar/in de Oekraine. Wat zijn evt. problemen waarmee ik te maken zou kunnen krijgen, of is het sowieso niet aan te raden??

• gert

hallo,

dat is 50 uur non stop rijden met 2 chauffeurs. de lijnbus rijdt er zo lang over..

het is circa 2800 km vanuit nederland. wij hebben het ook overwogen, maar gezien de staat van de wegen in de oekraine (ik weet niet OF je auto hiertegen bestand is) en de tijd en geld die je kwijt bent (o.a. boetes door de politie, je bent een makkelijke rijke prooi). Tevens is het de vraag of je aankomt in je auto en je niet onderweg vriendelijk maar zeer dringend wordt verzocht om te stappen.

ons advies, ga met het vliegtuig. dit lijkt in eerste instantie duurder, maar is het niet.

Gert

• cor

waarom laat je je vriendin niet met de trein naar de grens komen en rijdt dan samen met haar naar Donetsk?? Misschien veiliger en makkelijker.

SUC6

• ronald

ha die gert als je een auto hebt die niet harder kan als 50km. peruur dan kun je beter in de polder blijven rijden. mijn vrouw komt uit donetsk en ook ik ga in het vervolg lekker met mijn eigen auto. de hoofdwegen vallen over het algemeen wel mee.en als ik ga dan hoef ik niet met 10 uurtjes daar te zijn want het land is erg mooi en wat de crime betreft:ik ben chauffeur en ook in ons beschaafde landen(ben. duitsland) ben je niet meer veilig. dus fred ik zou zeggen ga en doe je niet voor als een rijke europiaan maar geniet.ps.kijk eens op internet wat men betaald voor een ticket donetsk.veel plezier ronald

• Kees

Ik rij met mijn auto ook naar het midden van Oekraine, dat is 2300 km. Is goed om te doen, maar ik spreek al behoorlijk russisch, dat kun je beter eerst leren, i.v.m. naar de weg vragen, en de borden zijn vaak alleen in het russisch.Als je niet te hard rijd is de militsia ook geen probleem, anders krijg je, net als hier, een bekeuring, die is daar wel veel goedkoper als hier.Toch is het wel een heel eind rijden en de wegen in Oekraine zijn slecht. Kees.