hoe kan dit worden geregeld en wanneer ?
de vreemdeling in kwestie heeft wel al een dossier mbt een mvv aanvraag!
Je kan sowieso niet zomaar het visum even verlengen..
Er moet bepaalde redenen voor zijn (bijvoorbeeld medisch) om zoiets erdoor te krijgen..zeker als het de maximale termijn van 90 aaneengesloten dagen overschrijdt.
En net wat Peter zegt….als je de MVV reeds bent begonnen, mag zij gedurende de aanvraag niet eens in Nederland zijn. Als de IND erachter komt dat dit wel zo is (en dat komen ze want je moet kopieën van je gehele paspoort maken en daarin staan de stempels van binnenkomst en vertrek in Oekraïne, dan kan je MVV aanvraag hierom worden afgewezen.
Denk dus goed na voor je begint dat je wel zoveel mogelijk volgens het boekje werkt, je krijgt er anders alleen maar gezeur en problemen bij…
ik heb een negatief advies gehad maar haar dossier blijft bestaan is mij gezegd.
ten tijde van mijn verzoek was zij in oekr.
alles volgens de regels dus.
nu heeft ze een prive visum gehad voor 30 dagen terwijl we voor 90 dagen
hadden verzocht een visum te verstrekken.
maar omdat het de eerste keer betreft kreeg ze 30 dagen,beter een half ei….
bedankt voor reacties,tot later. odie.
Odie,
Misschien een leuk idee om met je vriendin naar de BBQ van UA-couples (http://www.ua-couples.org) te komen. Dan kan zij ook wat ervaringen horen van “lotgenoten”. En in het kader van een eventuele vestiging in NL is het altijd leuk voor haar dat ze al wat mensen kent in NL en daar steun aan kan hebben. Je kan je altijd nog opgeven op de website. ;-)
Groetjes,
Peter.
Odie,
Het is 19 (en eventueel 20) augustus. Het is in de buurt van Almelo. De BBQ wordt gehouden op een scouting-kamp. Ook bestaat de mogelijkheid om te overnachten (wat een behoorlijk aantal zal doen omdat ze uit het westen v.h. land komen :-) ).
Voor details en inschrijven kun je de website raadplegen. (http://www.ua-couples.org)
En hopenlijk tot ziens op de 19e.
Gr. Peter.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?