Auto uitvoeren

  • Bram

    Hoi,

    Ik ben nu in Moldavie en heb mijn auto hier aan een familielid verkocht. Is het mogelijk dat de auto het Nederlands kenteken kan behouden? Het overschrijven naar een Moldavisch kenteken kost voor deze auto nl maar liefst 3000 eur..dat is net iets miden dan de auto koste!!

    Voor de rest kan ik iedereen aanbevelen om eens deze route met de auto te rijden..

    Gr Bram

  • Owen

    Officieel mag je helemaal geen auto's achterlaten.

    Het zal je dus wel de nodige problemen gaan geven. Auto's zijn daar heel duur.

    Waar je hier maar een paar honderd euro voor krijgt, krijg je er daar veel meer voor.

    Ze zitten niet te wachten op auto's van hier dus dat wordt zo duur en moeilijk mogelijk gemaakt.

    Een oplossing weet ik niet echt….ja…je auto maar weer mee naar NL nemen, maar daar zit je natuurlijk niet op te wachten.

  • Willem

    Hoi Bram,

    Je mag alleen auto's jonger dan 3 jaar invoeren.Het is niet mogelijk om het Nederlandse kenteken op deze door jou verkochte auto te laten zitten. Dit is bij wet verboden. Je hebt in je paspoort of binnenkomst bij de douane een aantekening gekregen waarin staat dat de zojuist ingevoerde auto ook weer retour moet.

    Ik denk dat je een groot probleem voor alle partijen maakt als je hem daar werkelijk achter laat met Nederlands kenteken. Hoe denk je dit te doen in Nederland?

    Zeggen dat hij is gestolen? Of een ongeluk heeft gehad?

    Geen verstandige Keus, lijkt me niet raadzaam!

    Niet doen dus!

    Suc6

  • Willem

    Euh…..foutje, jonger dan 8 jaar mag je invoeren!

    Sorry!

  • hoog stoevenbeld

    Zie:

    http://www.autohs.nl/export/autouitvoeren.htm

    Auto uitvoeren in nederland (= beëindigen registratie auto)

    Waarom auto uitvoeren?

    Als u uw auto wilt meenemen naar het buitenland dan moet u eerst uw auto uitvoeren uit nederland

    Waar auto uitvoeren?

    Wilt u uw auto uitvoeren (exporteren naar het buitenland) dan verzorgen wij in samenwerking met RDW onderstaande documenten :

    Aanmelden om de auto te exporteren

    Uitvoerverklaring

    Uitvoerkentekenplaten

    Auto-exportverzekeringen met een geldigheid van 15 dagen

    (Groene Kaart verzekering)

    Uitvoer autos die op een trailer naar het buitenland worden geexporteerd kunnen ook worden aangemeld.

    Auto invoeren in buitenland?

    Dit doet u in desbetreffende land.

    Autobedrijf Hoog Stoevenbeld

    Schrijversweg 1

    7428 MD Deventer

    Tel:0570 -651 621

  • Autoverkoop

    Auto verkopen voor exportHeeft u een auto die u wilt verkopen voor export? Zit u niet te wachten op allerlei handelaren of vreemde mensen die eindeloos met u onderhandelen over de verkoopprijs? Autoverkoopplan.nl kan uw auto voor export inkopen. Wij verkopen auto’s voor de export van alle merken auto’s en bedrijfswagens.Bij het kopen van een nieuwe auto wilt u natuurlijk zo snel mogelijk van uw oude auto af. Het kan soms voordelig zijn om uw auto te verkopen voor de export, bijvoorbeeld naar een land in het Oostblok. Het kan veel tijd kosten om uw auto verkocht te krijgen, u moet aan de slag met advertenties en u krijgt te maken met het continue onderhandelen over een goede prijs.Jarenlange ervaring auto verkopen voor exportAutoverkoopplan.nl koopt al jaren auto’s in voor de export. Wij hebben een landelijke dekking en zijn tevens een erkend autobedrijf voor o.a. de afgifte van RDW vrijwaring bewijzen. U kunt bij ons terecht voor directe en officiële vrijwaringen. Indien gewenst betalen wij contact voor uw export auto of maken wij het bedrag over naar uw bank.Bij het verkopen van uw auto aan ons voor de export kunnen wij uw auto overal in Nederland op komen halen. Wanneer u uw auto bij ons op de zaak verkoopt, kunnen wij u gratis een rit aanbieden naar de bus of het treinstation. Woont u in de omgeving van Nijkerk? Dan brengen wij u gratis en voor niets naar huis.Het beste advies over het verkopen van uw auto voor de exportWilt u direct weten wat uw export auto waard is? Maak dan vrijblijvend gebruik van ons inkoopformulier. Wilt u meer informatie over het verkopen van uw auto voor de export? U kunt contact met ons opnemen via de onderstaande gegevens, of bij ons langskomen voor een persoonlijk advies. Nijkerk Tel: 085-0471797 E-mail: info@autoverkoopplan.nl