Muziek uit Lviv

• Daphne

Beste Oekraine kenners,

Ik heb onlangs een (gebrande) CD gekregen met muziek uit Lviv. Ik vind het hele mooie muziek en ik vraag me af wie de uitvoerenden zijn. Het enige wat er op staat is ‘Vaya Club’. Ik hoop dat het om een kopie van een bestaande CD gaat zodat ik aan het origineel kan komen.

Is dit de naam van een nachtclub of is het de naam van een groep. Wie helpt me verder?

Alvast bedankt voor de reacties!

• owen

Wat voor soort muziek is het?

Ik heb zelf een flinke collectie muziek..misschien kan ik er iets uit halen?

• Daphne

Wow, geweldig zo'n snelle reactie!

Ik ben slecht thuis in muziekgenres, maar hierbij een poging. Het gaat om moderne zang (man), er worden blaasinstrumenten gebruikt. Het lijkt mij geen traditionele muziek. Qua muziek doet het me enigzins aan franse muziek denken (accordeon?) of aan zydeco.

Volgens zeggen gaat het om in Lviv zeer populaire vertolkers. Is er geen plaatselijke band die mega populair is? En zegt Vaya Club je niets?

Volgens mij is een nummer een vertaling van Hey Joe.

Ik ben benieuwd of je iets met die gegevens kunt.

• owen

Pfff….da's een lastige

Ik heb een beetje gezocht op “вая клув” maar daar vind ik niets op.

De stijl zoals jij deze benoemt zegt me niet zoveel…

Ik heb vooral de popmuziek uit Rusland/Oekraïne…

Heb je echt niet wat meer informatie?

• Daphne

Het is beslist popmuziek en zeer zeker ook uit Oekraine. Zydeco (als ik het goed spel) en Cajun zijn muziekvormen uit de VS. Misschien dat je het nummer Roodkapje van Pater Moeskroen kent, dat is een beetje in die stijl. Muziek van Rowen Hèze trouwens ook.

Ik ben van plan om de CD zelf ook te branden om er een Russische kennis mee te verblijden. Mogelijk kan ik dan aan de bestanden iets opmaken. Maar als dat cyrillische letters zijn, dan zal mijn PC er denk ik niets mee kunnen. En ik zelf uiteraard ook niet…!

Ik kom er morgen op terug.

• Daphne

Ehem :( ik ben blond. Het is Vasya Club. En daar staat wel e.a. over op Google, maar tot die sites heb ik of geen toegang of zijn voor mij onbegrijpelijk.

Er staat dus een (vertaalde) cover van Hey Joe van Jimi Hendrix. De CD bevat 11 nummers, maar helaas geen track informatie. Maar ik ben nu wel een stap verder->

De combinatie Vasya Club en Hey Joe heeft mij in elk geval de volgende site opgeleverd:

http://www.umka.com.ua/eng/catalogue/1510/

De daar te beluisteren nummers zijn inderdaad de nummers op mijn CD. Ik ga nu dus maar de gok wagen en deze CD bestellen. Denk je dat deze site betrouwbaar is?

Aan jou, Owen, de vraag of jij wellicht meer over Vasya Club kunt vinden. Ik hoop dat jouw russisch zo goed is dat je me een korte indruk kunt geven van recensies…

• owen

De recencies die ik op andere site lees, zijn gewoon normaal..

Positief..er staat ook zoiets als….“zoals we gewend zijn van ze”..

Wat je site betreft…tja het kost je 12 dollar inclusief verzendkosten zag ik.

Op zich kan je daar best risico voor nemen lijkt me..

Volgens mij gaat het wel goed komen, je zal alleen rekening moeten houden met een wat langere bezorgtijd ;-)