auto naar crimea

• barry

Hallo,

Ik wil heel graag 's de Oekraïne gaan bekijken. Ik ben meerdere malen naar Polen, tsjechie en Slovakije geweest, maar wil weleens verder kijken.

Kan iemand mij vertellen, of het verstandig is om met de auto die kant op te gaan.

In polen heb ik er veel plezier aan beleefd her en der te kijken ….. paar honderd kilometer verder te rijden hotelletje te pakken etc.

Gaat dit in de Oekraine ook eevoudig …. lekker door het land toeren?

• Willem

Het is goed te doen om met de auto naar en door de Oekraine te rijden. Doe het al jaren en zonder noemenswaardige problemen.

Enigste punt van aandacht zijn een goede technische staat van je auto, en let op de snelheden in de Oekraine, helaas is de Politie nog altijd uit om wat extra bij te te verdienen en dat ten koste van een vakantie ganger.

Ik zorg voor een goede voorbereiding en let wat meer op, ken hun methodes voor het bekeuren wel een beetje nu na jaren, en ook de wijze om er dan eventueel vanaf te komen. Nederlands spreken is de beste optie!

Als je meer wilt weten, laat het maar weten.

• Bram

Hoi,

Ik zit nu in Moldavie en rij volgende week door naar Crimea..echt een reis om aan te bevelen!!

• barry

Heren, dank voor de reacties.

Wat ik mij afvraag…. geeft het veel problemen als je de grens overgaat. Ik weet dat je geen visum meer nodig hebt. Maar als je nou nog geen hotel hebt en je kunt geen plaats opgeven waar je zult verblijven, is dit een probleem?

Hoe is daar de staat van de wegen? Als je bij Polen de grens overgaat heb je dan wel geasfalteerde wegen, of is het een veredelde zandweg?

Kun je bijvoorbeeld in wat kleinere plaatsjes goed tanken, eten etc.

En hoe zit het o.a. met parkeren; kun je gewoon je auto langs de kant van de weg zetten, of zijn er (net als in Polen) overal bewaakte parkeerterreinen?

In de hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden.

Groet,

Barry