Vraag !

• Patrick

Hallo allemaal,

Ik en een vriend van me willen in Augustus of September een weekje naar Kiev…

Wij zijn nu beetje aan het kijken wat we daarvoor allemaal moeten regelen…

Heb begrepen dat een appartement huren t best is, en dat dat via jou dus kan…

Gaat natuurlijk om een appartement waar we met 2 inkunnen, 1 slaapkamer is voldoende, 2 mag ook, en het moet in ieder geval netjes en schoon zijn !

Eigenlijk is het alleen maar om te slapen want veel zullen we er niet zijn, genoeg te zien en doen in Kiev, lijkt me…

En heb je toevallig ook suggesties hoe je het best daarheen kan reizen…tijd en kostenverhouding is daarbij wel belangrijk !

Zag dat vliegen vrij duur is, rechtstreeks van Amsterdam naar Kiev…?!

Hoorde ook dat via Polen vliegen mogelijk is en eventueel dan de trein te nemen naar Kiev…ook wel omslachtig maar toch misschien stukken goedkoper ?!

Verder de vraag of eventuele visa nodig zijn en waar ik die moet halen en wat ik daarvoor moet doen ?????

Kun iemand me beetje op weg helpen ?

gr.

Patrick

• Gilbert

Hallo Patrick,

Stuur mij maar een mailtje (kievapartments@hotmail.com). Ik kan je wel genoeg info geven over Kiev, de reismogelijkheden en het huren van een appartement.

Groetjes

Gilbert

• Patrick

Hoi Gilbert,

Ik heb jou gisterenavond een (bijna) soortgelijk mailtje gestuurd via mijn emailadres…omdat ik je emailadres al eerder zag staan op deze pagina, dus als het goed is, moet ie in je inbox zitten…

gr.

Patrick

• owen

Via Polen vliegen kan inderdaad ook…dat is met Sky Europe maar dat is echt goedkoop als je ruim van tevoren boekt.

Of het nu nog zoveel scheelt, weet ik niet. Je moet daarnaast nog rekening houden met de trein van Krakow naar Kiev………..die is ook niet zo goedkoop.

Het is wel goedkoop als je een trein neemt naar de grens, dan de grens over en vervolgens weer een trein door.

Vergeet ook niet dat je als je de taal niet kent, het minder makkelijk is om deze route te doen want Engels is niet bij iedereen bekend.

Over het algemeen meer mensen die geen Engels kennen dan die ze wel kennen.

• Patrick

Dus toch veruit het makkelijkst te vliegen…

Gewoon vanuit Holland rechtstreeks naar Kiev of via een omweg ?

En wat kost zo'n ticket dan ongeveer ?

Voor maand September ?

Of later in t jaar, Eind Oktober/November ?

Of maakt dat niet uit…

gr.

Pat

• owen

De ticketprijzen veranderen niet zoveel…het is gewoon een lijnvlucht.

Je kan KLM of Ukraine International nemen….Amsterdam - Kiev.

KLM is een paar tientjes duurder, maar je zit op dezelfde vlucht dus kies gewoon de andere.

Via een tussenstop vliegen is vaak iets goedkoper maar het verschil in prijs is zo minimaal dat je net zo goed rechstreeks kan vliegen. Ga jij voor 20/30 euro zowel heen als terug overstappen en wachten etc.? Ik zou dat niet doen…

Kijk voor vliegprijzen bijvoorbeeld op www.happytravel.nl of www.atp-online.nl

Happytravel rekent geen extra kosten voor je creditcard wat de meeste vliegwinkels tegenwoordig wel doen.

• odie

heen ukr.air en terug klm.

dat is 2 handen op een buik,dus de prijs is relatief hoog.