Camping Lvivsky

• Bas

Binnenkort wil ik al fietsend door Oost-Polen een omweg maken en een paar dagen doorbrengen in L'viv. Volgens de Lonely Planet reisgids is er een camping met de naam Lvivsky een eindje buiten de stad. Met Google kan ik slechts enkele berichten over deze camping vinden, maar daaruit maak ik op dat de camping gesloten is. Kan iemand mij misschien laten weten of deze camping toch wel bestaat of operationeel is?

Alvast dank voor reacties.

• Jan W.

Hoi Bas,

Camping Lvivsky bestaat nog steeds, maar wordt momenteel opgeknapt. De werkzaamheden zullen nog wel een tijdje duren.

Ik wens je een goede reis!

• Jan W.

Hoi Bas,

Indien je belangstelling hebt, kan ik een professionele (Engels of Duitstalige) gids voor je regelen die je de mooiste plekken van Lviv laat zien.

Reageer dan even op dit schrijven.

• Bas

Bedankt voor je informatie Jan, ik ga het er dan maar op wagen en zie wel of ik op die camping terecht kan. Omdat ik nog niet weet op welke datum ik in Lviv ben en hoe lang ik blijf, sla ik je aanbod voor een gids toch maar af. Heb je misschien nog suggesties voor de voor fietsers meest geschikte grensovergang PL-UA en de rustigste route naar de stad?

• Jan W.

Hoi Bas,

Krakovec de beste grensovergang voor fietsers. Deze grenspost ligt vlakbij het Poolse Radymno, ten noorden van Przemysl.

Je zult ter plekke moeten kijken naar de route die je wilt fietsen naar Lviv, volgens mij zijn er geen speciale fietsroutes naar de stad.

Als je weet wanneer je in Lviv bent en toch een gids wilt hebben, plaats dan even een artikeltje, dan regel ik een voor je.

Ik wens je een plezierige fietstocht toe.

Groeten, Jan

• Jan W.

Hoi Bas,

Kostenindicatie voor professionele gids: ongeveer 30/40 euro voor 4 uur.

Groeten,

Jan

• rico

geachte meneer ik heb een vraagt aan u ik ga op 28julie naar oekraine voor het eerst kun u mij informie geven over dit land ik ga naar vladimir-volodymir net over de poolse grenshet lig in de buurt van lviv maar is het duurt in oekraine hoeveel geld moet ik meenemen!!zijn de mensen daar gastvrij ik ben surinamer en vraagt mij af als ze daar kleurlingen apcepteren

• Beja Kluiters

Wees er wel op bedacht dat Oekraine geen fietsland is!

Wat ik bedoel te zeggen, dat het verkeer heel veel uit auto's bestaat en het rijgedrag te vergelijken is met het verkeer in Parijs!

Men rijdt kris kras door elkaar!

Voorzichtigheid is dus echt nodig als fietser.

Een fijne vacantie, BejaBas schreef:

>

>

> Bedankt voor je informatie Jan, ik ga het er dan maar op

> wagen en zie wel of ik op die camping terecht kan. Omdat ik

> nog niet weet op welke datum ik in Lviv ben en hoe lang ik

> blijf, sla ik je aanbod voor een gids toch maar af. Heb je

> misschien nog suggesties voor de voor fietsers meest

> geschikte grensovergang PL-UA en de rustigste route naar de

> stad?

• Jan W.

Beste Rico,

Maak je a.u.b. niet ongerust over je huidskleur. Het is natuurlijk onmogelijk te zeggen dat iedereen vriendelijk tegen je zal zijn, maar de kans is klein dat de gemiddelde Oekraiener zich anders zal opstellen omdat jij uit Suriname komt.

Het prijspeil is zonder twijfel lager dan in Nederland. Accommodatie daarentegen is duur en ‘waar voor je geld krijgen’ is moeilijk. Kyiv maakt hierop een uitzondering en is m.i. duur.

Er zijn wel pinautomaten, maar deze bevinden zich voornamelijk in de steden en middelgrote plaatsen. Als je voor enkele dagen, laten we zeggen maximaal 1 week, naar Oekraine gaat, zou ik gewoon cash euro's meenemen en die daar omwisselen.

Ik kan niet niet zeggen hoeveel geld je nee moet nemen, dat hangt af van het soort de lengte van je verblijf, het type accommodatie, vervoer etc. etc.

(Houd er wel rekening mee dat de prijzen van treinkaartjes met ingang van deze maand 50% hoger zijn geworden. Indicatie: Lviv-Kyiv kost nu ongeveer EUR12)

Groeten en een goede reis!

Jan

• owen

Houdt er wel rekening mee dat er in Oekraïne weinig donkere mensen rondlopen. De kans dat je iemand met dezelfde huidskleur tegenkomt is gewoon klein.

Je moet er dus niet vreemd van opkijken als je een beetje nagekeken wordt. Dit is niet negatief bedoeld, maar iets van verbazing dat ze donkere mensen zien.

Ik heb dat van mijn vriendin ook al eens gehoord dat zij als klein kind vroeger een keer zo was geschrokken dat ze begon te huilen. Toen was het helemaal een uitzondering.

In de paar jaar dat ik in Odessa ben geweest kon ik de donkere mensen op 1 hand tellen. Moet daar wel bij vertellen dat deze mensen volgens mij toch gewoon normaal werden behandeld, zoals het hoort.