Blijkbaar vond je het te moeilijk om even goed op kieskeurig te zoeken naar wat ik bedoelde:
Ik bedoelde dus het volgende:
Er zijn twee verschillende technieken in omloop: DTMF en FSK. KPN Telecom maakt gebruik van DTMF. Enkele andere leveranciers (bijvoorbeeld UPC) gebruiken de FSK-techniek.
De Belgische en Duitse telefoonbedrijven gebruiken ook FSK waardoor toestellen uit die landen FSK ondersteunen. Zo levert bijvoorbeeld Siemens in Nederland alleen DTMF-toestellen en in België en Duitsland FSK-toestellen. Er zijn echter veel winkels die de buitenlandse modellen wel op de Nederlandse markt aanbieden.
Hoewel er steeds meer dual-mode toestellen verschijnen (die ondersteunen dus FSK en DTMF) zijn de meeste toestellen geschikt voor 1 systeem. Let bij de aanschaf dus goed op welk systeem wordt ondersteund!
Dit is ook wat jij denk ik bedoelt met duo dect.
Kijk het is natuurlijk zo dat als de centrales daarwerkelijk naar toon zijn gegaan, dan zou het moeten werken. De stekker is in Oekraïne ietsje anders (in ieder geval bij mijn familie in Odessa), maar je kan gewoon die stekker van daar met de kabel aansluiten omdat deze wel een universele RJ11 stekker hebben die weer in de toestellen passen.