Dect telefoon voor vaste net

• Ron

Als men hier een DECT telefoon (draadloos) voor het vaste net in Nederland koopt kan men deze ook in Kiev gebruiken?

Sinds kort is de telefoon centrale van mijn schoonouders overgeschakeld naar toon ipv de ouderwetse puls. In Nederland is het al tientallen jaren geleden dat er werd overgeschakeld naar een nieuw systeem.

Ik neem aan dat er een standaard systeem is, iemand ervaring ermee?

Ze willen een duo dect telefoon kopen en volgens mijn schoonpa is er een Kiev geen duo dect te koop wel een enkele.

• Sjoerd

Hij wil hem gewoon niet zelf kopen!

• Ron

zou dat het zijn? :)

• Captain

Duo dect? nooit van gehoord, maar dat kan best aan mij liggen :-)

Ik ken alleen Dect en dan zijn er nog varianten in…

Als je bij kieskeurig.nl op dect telefoons gaat kijken en dan bij de specificaties op wat dingen klikt dan staat er ook iets over een systeem dat KPN hanteert maar in België en Duitsland weer anders is.

Het lijkt me dus verstandig het e.e.a. na te lopen voor een telefoon te kopen die misschien niet bruikbaar is…

• Ron

Ik bedoelde eigenlijk gewoon een dect telefoon zoals deze afbeelding http://www.smakk.nl/swing/arjan/dect%20telefoon.jpg

Mijn vraag was of iemand ervaring had met een dect telefoon die hier is gekocht of deze te gebruiken is in Kiev? Momenteel zijn de centrale's aangepast voor tone ipv van de ouderwetse puls.

• Captain

Blijkbaar vond je het te moeilijk om even goed op kieskeurig te zoeken naar wat ik bedoelde:

Ik bedoelde dus het volgende:

Er zijn twee verschillende technieken in omloop: DTMF en FSK. KPN Telecom maakt gebruik van DTMF. Enkele andere leveranciers (bijvoorbeeld UPC) gebruiken de FSK-techniek.

De Belgische en Duitse telefoonbedrijven gebruiken ook FSK waardoor toestellen uit die landen FSK ondersteunen. Zo levert bijvoorbeeld Siemens in Nederland alleen DTMF-toestellen en in België en Duitsland FSK-toestellen. Er zijn echter veel winkels die de buitenlandse modellen wel op de Nederlandse markt aanbieden.

Hoewel er steeds meer dual-mode toestellen verschijnen (die ondersteunen dus FSK en DTMF) zijn de meeste toestellen geschikt voor 1 systeem. Let bij de aanschaf dus goed op welk systeem wordt ondersteund!

Dit is ook wat jij denk ik bedoelt met duo dect.

Kijk het is natuurlijk zo dat als de centrales daarwerkelijk naar toon zijn gegaan, dan zou het moeten werken. De stekker is in Oekraïne ietsje anders (in ieder geval bij mijn familie in Odessa), maar je kan gewoon die stekker van daar met de kabel aansluiten omdat deze wel een universele RJ11 stekker hebben die weer in de toestellen passen.

• Herbert

Ik heb ooit een fax (DTMF) meegenomen naar Kiev, en die werkt daar al jaren prima!