Ik heb de vorige week een uitnodiging gestuurd naar mijn schoonouders in Kiev, want ze willen ons (lees:Ron en Natasha) de komende maand mei bezoeken.
De uitnodigingsbrief met alle noodzakelijke documenten zijn inmiddels al aangekomen bij mijn schoonouders.
Volgens de procedure heeft mijn schoonma de ambassade gisterenmiddag gebeld.
Ze kreeg toen een zeer onvriendelijke Oekraïense man aan de lijn die zich zelf ook niet wilde voorstellen bij naam. We noemen hem maar mister X.
Mijn schoonma werd in ieder geval flink afgeblaft en er werd een afspraak gemaakt dat ze met alle nodige documenten mag langskomen pas op 2 juni en dus niet eerder.
Dit is echter onacceptabel en dat zei mijn schoonma ook tegen die man aan de telefoon. Mijn schoonouders hebben plannen om op 18 mei met de auto naar ons toe te komen omdat ik eind mei jarig ben en we willen dit samen vieren in Nederland.
Uiteraard komen mijn schoonouders niet voor de eerste keer naar Nederland.
Mijn schoonma is al 3 keer in Nederland geweest, en mijn schoonpa 2 keer.
De eerste in 2002 zijn ze naar Nederland gekomen ivm met onze trouwdag en toen deden ze op de ambassade ook zo moeilijk en onvriendelijk, maar door wat druk erop te zetten kregen ze toch op tijd hun toeristenvisum en konden ze op tijd in Nederland arriveren voor onze trouwdag.
De daarop volgende keren was het allemaal geen probleem om een toeristenvisum te krijgen.
Natasha heeft vanmiddag geprobeerd de ambassade te bellen maar de lijn was steeds bezet of er werd opgepakt en weer opgehangen.
Wie heeft de laatste tijd ook zo?n slechte ervaring gehad met het personeel van de ambassade? Daarmee bedoel ik dus jullie Oekraïense partners/familie die trachten te bellen met de ambassade om een afspraak voor een visum te maken.
Ik begreep van anderen dat er weer nieuwe mensen op de ambassade zitten, dus kent iemand een contact persoon die ik persoonlijk kan benaderen voor dit probleem?
We willen graag dat zij op tijd een visum krijgen en dus op tijd bij ons te kunnen zijn in Nederland.
Alvast bedankt voor jullie geduld en medewerking.
Met vriendelijke Ron en Natasha
http://www.ukraina.nl