Ontwikkeling wellness bedrijven

• Martijn

Hoi,

in het kader van mijn opleiding ben ik diverse markten in Europa met betrekking tot de zogenaamde wellness bedrijven in kaart aan het brengen.

Nu ben ik zoek iemand die mij meer informatie kan geven over de aanwezigheid van

sportscholen

schoonheidssalons

zonnebankcentra.

Mijn ervaring is dat deze sector in Oost Europa nog nauwlijks ontwikkeld is.

Is er iemand op het prikbord die mij hier meer info over kan geven

Alvast bedankt,

groet Martijn

• Henk

Welterusten Martijn!

• willy

slaap ze en sweat dreams

• Owen

Misschien dat de sportscholen niet zo vol zijn als hier in NL maar schoonheidssalons, nou die hebben zeker klanten.

De dames uit het oostblok bestedeb over het algemeen veel meer tijd en zorg aan hun uiterlijk dan de dames van hier.

Waar je bent geweest in het Oostblok weet ik niet, maar als je toch een beetje om je heen kijkt zal je zien dat er heel wat van deze bedrijven zijn..zeker in de grote steden.

• Gilbert

Ook de meeste sportscholen in de grotere steden zijn goed tot zeer goed ontwikkeld cq. ingericht. Om een voorbeeld te noemen waren veel Oekraïense sportscholen al uitgerust met “PowerPlates” toen wist men hier in Nederland nog niet eens wat een “PowerPlate” was. Deze werd in Nederland zeker 6 maanden nadien, en dan op kleine schaal, geïntroduceerd.

De Amerikaanse invloed in de Oekraïne is nog steeds zeer groot aanwezig. De toepassing van bijvoorbeeld in Amerika nieuw geïntroduceerde technieken wordt direct overgeheveld naar de Oekraïne en Rusland. Ook bij andere zaken zoals bijvoorbeeld bij nieuwe films is dit goed te merken. Als in Amerika een nieuwe film wordt geïntroduceerd komt deze ongeveer een maand later op de Nederlandse markt. In de Oekraïne en in Rusland is dat in dezelfde week als in Amerika.

Oh ja…… iedere wijk in de grotere steden heeft wel meerdere sportscholen. Verder heb ik ook al een groot aantal zonnestudio’s gezien. Weliswaar iets minder dan sportscholen, maar ze zijn er wel degelijk.

• Lorrie

Even een kleine correctie.

Oekraine is al een poos zelfstandig.

Het is dus Oekraine en niet DE Oekraine ;)

• Henk

Dura!

• odie

de kranten schrijven ook nog vaak ‘de’oekraine.je hoeft je er hier niet

voor te schamen.

• Armand Simonis

odie schreef:

>

> de kranten schrijven ook nog vaak ‘de’oekraine.je hoeft je er

> hier niet voor te schamen.

Okay, maar dat maakt het niet minder fout.

Indien geinteresseerd, lees voor meer info hierover op http://www.oekraine.org/oekraine/uitgelicht/lidwoord.html

Armand