reis-mogelijkheden

• keesroze

hallo ik hoop dat iemand mij kan helpen met de volgende vraag: halverwege juni ga ik voor 2 weken naar ukraine. ik moet 1 week naar poltava, en 1 week naar lugansk.wat is het beste vwb de kombinatie luchthaven en verder met openbaar-vervoer (bus trein).graag informatie over kosten en makkelijkste maniervan reizen. alvast bedankt. kees

• Gilbert

Hallo Kees

De beste optie is volgens mij om met het vliegtuig naar Kiev-Borispol (€ 260-350) te gaan. Vervolgens neem je de bus naar Poltava (+/- € 15,- weet het niet zeker meer). Deze vertrekt ieder uur.

Vanuit Poltava kun je met de bus verder naar Kharkiv (Charkov) (+/- € 5) Hier heb je de mogelijkheid om met de taxi, bus, trein of met het vliegtuig naar Lugans’k te gaan. Ik heb geen idee van de kosten. (de trein volgens mij 40 grivna = 7 euri)

Vanuit Lugans’k kun je direct naar Kiev met vliegtuig, trein, bus of taxi.

Ben zelf een keer vanuit Lugans’k met de taxi naar Kiev gereden omdat men het vliegveld gesloten had vanwege een feestdag :-). De kosten waren toen $ 60,- (2003) Indien je met het vliegtuig terug reist moet je er rekening mee houden dat je niet op Borispol landt maar op het tweede vliegveld van Kiev, Juliany. Deze ligt op 60 km van Borispol en ongeveer 15-20km van het centrum van Kiev. Ik kan je aanraden om de tickets voor binnenlandse vluchten ter plekken te kopen en niet vanuit hier te regelen. Dat is veel te duur. Een enkeltje Lugans’k naar Kiev kost 230 grivna (+/- 40 euri)

Groetjes

• Owen

Ik weet dat die taxi prijzen allang verveelvoudigd zijn…

Vorig jaar kwamen we net op het verkeerde moment in Kiev aan..alles richting Odessa uitverkocht….

Taxi 300 dollar….of nog een ouwe gammele icarus bus (rit van 9 uur), kosten 10 euro..

Toch maar voor het afzien in de bus gekozen…

• keesroze

hardstikke bedankt gilbert,hier kan ik wat mee ,mocht ik nog vragen hebben dan meld ik me weer. groetjes kees