Heeft iemand van jullie al eens autogas getankt in Ukraïna?
http://www.lukoil-kiev.com/rus/auto/refuel/gfs
Газозаправочные станции
Ik spreek geen Russisch of Oekraïens, maar wel Bulgaars en dit kopje lijkt voor mij op ‘gazostancii’, ofwel gastankstations. Als ik "rus' in ‘eng’ verander krijg ik een foutmelding 404. Je moet dus tenminste het cyrillische alfabet en een Slavische taal kunnen lezen! Bij de adressen zitten soms ook foto's van de tankstations en routebeschrijvingen!
Het houdt niet over, 23 LPG-tankstations in zo'n groot land, maar er kan kennelijk toch autogas getankt worden in Ukraïna. Ik heb er geen ervaring mee, maar ben wel nieuwsgierig geworden. Nu ja, er werd eerder al opgemerkt dat de benzine ook niet al te duur is in Ukraïna.
Tip voor de verstokte autogasrijder, vooral met een oudere auto die ook op LPG start: rij iedere maand een kwartiertje op benzine! Zo droogt de brandstofpomp niet uit en als-ie het dan niet doet op benzine, dan weet je dat tenminste op tijd. Met een lege gastank in een auto die niet meer op benzine loopt moeten gaan lopen zoeken naar een autogarage is geen pretje, zeker niet als je de taal niet spreekt en niet in een grote stad bent.
Ik vermoed dat onderdelen in Ukraïna even duur zijn als in West Europa, maar werkloon zal er wel flink goedkoper zijn. Zouden ze kwaliteit leveren?
truckdriver
(altijd benieuwd wat er achter de horizon schuilgaat)