Hallo Iza,
Allereerst op je vraag wat de vluchten betreft, er zijn verschillende routes mogelijk om het vliegtuig naar Odessa te reizen.
De minst dure mogelijkheden zijn:
Amsterdam - Kiev - Odessa
Amsterdam - Warschau - Odessa
Amsterdam - Budapest - Odessa.
Uit eigen ervaring ken ik alleen de route met Malev via Budapest. Ik ben ook wel eens over Kiev gegaan, maar vandaar uit met de trein naar Odessa gegaan (zoiets moet je alleen doen als je wat beter bekend bent of mensen bij je hebt die de boel kennen).
Het nadeel vind ik persoonlijk van de route over Budapest, is het vliegveld in Budapest.
Je hebt weinig overstaptijd en de douanecontrole daar is erg chaotisch. Tot nu toe heb ik iedere keer mijn vliegtuig weten te halen, maar met name de laatste keer was dit alleen maar omdat er naast mij nog 8 anderen naar Odessa moesten en daarom hebben ze op ons gewacht.
Mocht ik in de toekomst weer eens gaan vliegen, dan zal ik de route over Warschau gaan proberen want met Budapest heb ik het wel gehad. Ik heb zo'n stressgevoel over gehouden van dat vliegveld dat ik er voorlopig niet meer wil komen. Uiteraard vertel ik dit niet om je af te schrikken, maar ik wil wel dat je mijn ervaringen hoort.
Een ander punt is de kamer of ruimte in Odessa.
Mocht je interesse hebben en je geeft wat data door, dan kennen wij mensen waar je een appartement kan huren.
Ene Odie hier op de site, noemt mijn site vaag, maar gelukkig heb ik nog bijval gekregen van andere mensen.
Op mijn site (www.dualcrew.net/oekraine) vind je alle gegevens over de beschikbare appartementen (we kennen er 3). De buurt waar deze liggen is prima en de nodige voorzieningen (supermarkt, internetcafe, geldautomaat) zitten zeer dichtbij.
Indien nodig kan je zelfs opgehaald en gebracht worden van en naar het vliegveld.
(Dit even afhankelijk van wanneer je komt…omdat dit altijd wordt gedaan door de moeder van mijn vriendin, zij komt van half juni tot begin juli naar NL dus in deze tijd staat de verhuur even stil).
Mocht je nog vragen hebben, tips nodig hebben..
Registreer je anders even op onze site…in het forum zitten veel mensen naast mij, die je van alles kunnen vertellen en veel tips kunnen geven.
Zoals eerder al door andere is vermeld, er zijn GEEN kosten verbonden aan mijn site.
Groetjes Owen