Vraagjes

• Iza

Hallo,

Ik heb een aantal vraagjes waar ik graag een antwoord op zou willen hebben. Ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen.

Ik werk in een Rotterdams ziekenhuis, en heb hier bijna twee jaar geleden een man leren kennen uit de Oekraiine.

Deze meneer heeft gedurende 9 maanden in het ziekenhuis gelegen en dat zonder enige familie om zich heen. Hij vertelde mij dat hij een dochter had, even oud als dat ik ben. En met Alesya heb ik sindsdien een regelmatig contact.

Ik wil graag dit jaar richting Odessa vertrekken, om daar deze familie te ontmoeten. Alleen heb ik nog wat vragen zoals:

Moet je via Kiev vliegen, en kun je daar overstappen op een ander vliegtuig richting Odessa?

Weet iemand een reisorganisatie die vluchten boekt naar de Oekraine, en daar ook nog een hotel bij verzorgt?

Ik heb wel bij stedentrips gezien dat je naar Kiev kan, maar vandaar kom ik dan niet verder. En ik moet echt naar Odessa. Ik ben ook al verschillende reisbureau's binnen gelopen, maar ook daar kunnen ze mij niet verder helpen.

Ik ben daar helemaal niet bekend, en zou het de eerste keer graag netjes geregeld zien. En daarbij komt ook dat ik als 20 jarige jong vrouw niet graag “zomaar” ergens alleen aan begin.

Ik hoop dat er hier iemand is die mij een beetje verder kan helpen,

alvast erg bedankt,

Iza.

• Jacob

Ja,je kan het beste via Kiev vliegen en dan overstappen on een binnenlandse vlucht naar Odessa ook dat is geen probleem,gaat elke dag ,

Zelf ga ik altijd vanaf Schiphol met Ukraine Intern.Airlines of KLM naar Kiev ,en dan naar Simferopol (Krim)via Ukraine Intern.kan je ook direct via Kiev boeken naar Odessa,als nodig kan ik het Nederlandse agentschap tel nr geven.

Aangezien het niet altijd lukt direkt vanuit Nederland via Kiev een doorgaande vlucht te boeken koop ik soms via een vriend in Kiev een binnenlanse vlucht ticket die het mij overhandigd op de luchthaven Borispol,het voordeel is dat je dan direct dezelfde dag kan doorvliegen naat je bestemming,want als je om 3 uur PM aankomt kan je op de luchhaven wel een ticket kopen maar meestal niet voor dezelfde dag.

Taxi naar Hotel ook geen probleem gewoon even voraf vragen wat het kost.

Hotels is in Kiev en grotere steden zijn er genoeg ,in Odessa ben ik (nog )niet geweest maar je vriendin in Odessa weet zeker wel een goed Hotel daar.

Wat ook heel goed kan is een appartement huren heel gebruikelijk daar.

Als ik het goed heb kan je wel in de zomerperiode met Lufthansa direct naar Odessa vliegen vanuit Frankfurt of Amsterdam Frankfurt Odessa.

En verder is het een super interessant land en de mensen gastvij en behulpzaam,het is allen wel makkelijk als je wat Russisch spreekt natuurlijk maar ook met Engels kom je er meestal wel.

Veel succes!

• Peter

Hoi Iza,

Je zou ook info kunnen vragen bij owen (http://www.dualcrew.net/oekraine). Hij kent ook iemand daar die een appartement verhuurd. Zijn vriendin komt uit Odessa en zij kunnen je nog van meer nuttige tips voorzien.

Success en een leuke tijd toegewenst in Oekraine,

Peter.

• odie

regel het nou gewoon met deze vrienden daar!!

niet via deze vage sites,niets voor niets ,of niet soms?

• Iza

Is er iets mis dan met deze site? Ik heb een paar vragen gesteld, en degene die antwoord wil geven is daar vrij in.

Ik vraag alleen maar wat de beste manier is om daar te komen en de dingen daar aan te pakken.

En tot nu toe heb ik best nuttige tips gehad, en wil daar ook voor bedanken.

• Johan Klok

Ik ga regelmatig naar Odessa toe en vlieg dan met Malev via Budapest. De vlucht vertrekt 's ochtends op Schiphol en via een gemakkelijke overstap in Budapest stap je ´s middags het vliegtuig uit op het vliegveld van Odessa.

Ik kan je aanraden een appartement te huren ipv een hotelkamer, zowel vanwege de prijs als vanwege de ruimte. Ik regel m'n appartementen altijd via de talenschool die ik al een aantal jaren bezoek. Zij regelen ook appartementen voor niet studenten. Erg gemakkelijk is dan gelijk een transfer vanaf het vliegveld. Een medewerker van de school wacht je dan op op het vliegveld, laat je het appartement zien en bij hem doe je ook de betaling.

Een tip die ik alvast kan meegeven is dat je duidelijk om een wasmachine moet vragen. Niet alle appartementen hebben namelijk een wasmachine. De prijs van een appartement hangt uiteraard af van het aantal kamers en de faciliteiten. Het kan heel goedkoop en het kan ook heel duur. Afgelopen zomer had ik een 3-kamerappartement midden in het centrum met alles erop en eraan voor 60 euro per nacht. Dat kan goedkoper, maar is denk ik nog altijd goedkoper dan het goedkoopste hotel in Odessa.

Het internetadres van de talenschool is www.studyrus.com, het e-mailadres is info@studyrus.com. Het is geen bezwaar als je in een e-mail naar hen aan mij refereert.

Op http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=299123 heb ik enkele winterfoto's van Odessa geplaatst, waarvan eentje met het Malev-vliegtuig op het vliegveld van Odessa.

Voor als het gezegd wordt: een VIP-behandeling op het vliegveld is onzin en echt geldverspilling.

Mocht je nog vragen hebben over Odessa, mail me gerust!

• willy

gewoob gaan en niet huilen

• Ka

Odie, je hebt het helemaal mis.

Alles op deze site is gratis. Je zou deze site eens wat meer moeten bezoeken, dan kom je er wel achter wat voor site het is. Niet vaag dus.

• Kees

Ik huur altijd een 1 kamer apartement zonder wasmachine voor 20 euro per dag. Soms heb ik pech als er alleen nog een veroudert apartement beschikbaar is, de varkens in Nederland wonen beter. Voortaan vraag ik eerst of het euro-remont is. Kees.

• marcus

Hoi Iza,

Als je aan de duitse-grens woond, zoals ik in Venlo ;-)

Dan kun je overwegen om met Airbaltic te vliegen.

Kijk op: www.airbaltic.com

Ze vliegen vanuit Dusseldorf via Riga naar Odessa.

Heb prijzen gezien voor 250 euro (retour) incl. Tax.

Marcus..