Nederlandse 'gids' in Kiev

• Gerard

Voor een groepsreis naar Oekraïne in mei en augustus ben ik op zoek naar een Nederlands sprekende inwoner van Kiev die iets over de stad en het leven (als NL-er?) in Oekraïne in het algemeen en Kiev in het bijzonder kan vertellen.

Mag eventueel ook een Duits- of Engelssprekend iemand zijn.

Het hoeft niet per se een gekwalificeerde gids te zijn die álles weet van jaartallen, revoluties, politiek en bouwstijlen. Liever niet zelfs. Maar iemand die er (al enkele jaren) woont en iets over zijn/haar stad kan vertellen. Uiteraard tegen een passende vergoeding.

Of mag je alleen in kerken en kloosters gidsen met een officieel diploma? (zoals in Spanje bijvoorbeeld).

Wie kent zo iemand? Bedankt!

PS ik ben zelf in Kiev vanaf 10 maart; zou leuk zijn als ik hem/haar dan al kan ontmoeten.

• Gilbert

Ben zelf een aantal keren per maand in Kiev en weet er wel redelijk veel van. Maar persoonlijk denk ik dat je beter iemand van daar kunt charteren. Mijn vriendin geeft weekelijks rondleidingen aan Amerkanen, Canadesen en Noren die er tijdelijk vertoeven. Zij spreek vloeiend Engels daar zij een aantal jaren in Amerika heeft gestudeerd. Ze verstaat Duits maar spreekt deze taal slechts gebrekkig. Maar als je met Engels ook uit de voeten kunt, moet je mij maar contacteren.

Groetjes