trein naar ukraine

• marjo

Wij willen in juni naar de Ukraine reizen per trein. Het plan is: per nachttrein naar Warsaw, na een paar dagen per nachtrein naar Kiev, dan na een paar dagen per dag- of nachttrein naar Lvov, weer paar dagen later per dagtrein naar Krakow en dan per nachttrein via Warsaw terug naar Nederland.

Nu lees ik in vorige berichten allerlei engs over berovingen en lastige douane en zo, moeten we daar inderdaad op voorbereid zijn?

Is het landschap tussen Kiev en Lvov de moeite waard om een dagtrein te nemen?

Is er vanuit Lvov nog een plaats die we zeker zouden moeten bezoeken?

Heeft iemand nog suggesties over wat we zeker niet moeten overslaan?

Alvast hartelijk dank.

• Cjom

Ik ben vorig jaar naar Polen gevlogen (heen Warschau, terug Krakau) met een lowcost-maatschappij, en verder per trein naar en door Oekraine gereisd. Niks aan de hand met de douane als je niets hebt aan te geven. Wel zijn er Oekraieners in die grenstrein die zelf spullen meesmokkelen, maar daar hoef je niets mee te maken te hebben.

• PeterSw

Cjom,

Wat zijn de kosten van deze route?? Ben hier namelijk ook in geïnteresseerd.

Thanx,

Peter.

• Roel Klein

Ik doe dit zelf ook regelmatig. Vanuit Dortmund of Keulen-Bonn per charter naar Warschau of Krakow. Dan per nachttrein verder.

Kosten bij aanbiedingstarief Germanwings, Wizzair of Easyjet ca. 40 euro retour, aanvullende treinkosten ca. 85 euro retour.

De aanbiedingstarieven zijn er niet altijd. Het best is om je aan te melden voor de nieuwsbrieven van de low-cost airlines, dan hoor je een paar dagen van tevoren wanneer ze gaan stunten. De trein hoef je niet (kan niet eens) van tevoren te reserveren. Gewoon in Polen een kaartje kopen. Ze verkopen in Polen alleen enkeltjes. Na aankomst in Kiev moet je gelijk je treinticket terug gaan kopen, anders krijg je één van de bovenste bedden in de slaapcoupé. Beneden ligt een stuk prettiger.

Meer info via de mail.

Goede reis,

Roel Klein

www.sp-o.nl

PeterSw schreef:

>

> Cjom,

>

> Wat zijn de kosten van deze route?? Ben hier namelijk ook in

> geïnteresseerd.

>

> Thanx,

> Peter.

• karim

ik wil graag info hebben over het reisen naar kharkov in ukraine , ik ben van plan in oktober te gaan , alvast bedankt.

• Ruud

Geen ervaring met internationaal treinen, wel met treinen in Oekraine.

Kiev - Kharkiv en vice versa

Kharkiv - Krim en vice versa

Geen kaartje gekocht, maar met 10 euro in het paspoort naar de commandante van een wagon gegaan en uitgelegd dat ik geen kaartje had (njet biljet) :)

Dit terwijl je je paspoort aan de dame geeft.

Zoek een jonge vrouw uit en blijf charmant, zij staat nog onderaan in de pikorde en verdiend het minste.

Zij zorgt ervoor dat je een slaapplaats krijgt.

Je moet soms van plaats verwisselen omdat er nieuwe reizigers aan boord komen die jouw plaats gereserveerd hebben.

Wel ervoor zorgen dat het operhoofd van de trein je niet in de gaten krijgt tijdens de onderhandelingen, dan krijgt de commandante namelijk problemen of ze moet het geld delen :)

• Dennie Peijs

Het komend jaar willen we per trein naar Sevastapol Ukraine reizen.

Dat zal in de zomermaanden gebeuren,

We willen met de slaaptrein gaan met 7 personen en twee coupe's afhuren.

Wie kan mij vertellen bij wie ik moet zijn voor informatie en waar ik dus de Tickets zou moeten bestellen?

Graag informatie over hoe en wat??

Bedankt,

Dennie

• Kees Adam

Ik denk dat je deze vraag beter op een forum over treinen kunt stellen.

Die zijn er nogal wat en daar zitten echte fanatici tussen.

Die kennen alle spoorboekjes uit hun hoofd en weten de beste routes.

• Marcus

Vanuit Kiev gaan er om de paar uur treinen naar Sevastopol, denk dat er toch minimaal 7 per dag vertrekken !!

Tel op 17 a 18 uur treinen, je kunt de de tickets op het treinstation kopen, zal je iets van 150 Hrivna per persoon kosten, dus kleine 15 euro enkeltje.

Marcus

• J Post

Hallo

We zijn 5 volwassen Nederlands elftal supporters en reizen per camper naar Gdansk (Polen) en later Warchau (Polen).

Mocht Nederland de finale gaan halen zouden we informatie willen hoe we het beste naar Kiev kunnen reizen van uit Gdansk en/of Warchau naar Kiev (Oekraine). We hadden zelf gedacht om met de camper naar Warchau (camping) te gaan en van uit Warchau naar Kiev per trein (nacht) naar Kiev te reizen en dan na de wedstrijd per nacht trein weer terug naar Warchau.

Kunnen jullie ons misschien tips geven hoe we dit het beste kunnen doen en wat de kosten zo al zijn en de reis tijd.

Met vriendelijke groeten

De 5 Oranje supporters