Visum nodig voor Oekraïne?

• merijn

Hmm… klinkt een beetje eng…. maar ok, kan op zich wel het adres van een vriend van mij invullen. Cool. :) Ik heb er zin in!!

• Sander 2

Hallo

Ik zit vrij veel in Ukraine, en een vrouw is daar veiliger dan in Ned., ja je moet niet dronken s nachts over straat huppelen, maar in welk land kan dat nog.

Dat papiertje op de airport, komt bij een ongeluk of politie controle weer tevoorschijn, vul je fout in zit je fout, dat is trouwens in Ned. niet anders, geef je een fout adres op bij de politie of op de luchthaven ga je ook voor gaats.

Denk niet dat je als Ned. een streepje voor hebt, eerder soms tegen, dus normaal zoals je in Ned. gewend bent, dan blijf je uit de bak, en dat is geen grapje, Ukraine is en blijft voorlopig nog een risico reisland, en de Ambasade helpt je niet als je zelf alles fout hebt gedaan.

Verder is en blijft Ukraine een mooi land en gezellige mensen.

• odie

je moet je aan de regels houden bij grens controles,dat is overal zo!!

dus vul dat stukje wc papier gewoon in dat vinden ze zeker in oek.

wel zo prettig!

• Muumi

O ja, je hebt WEL een visum nodig als je langer dan 90 dagen zou willen blijven… Maar dat is bij jou niet het geval!

• heer r.verduin

hallo ik ga naar de oekraine kiev op vakantie in augustus heb ik daar een visa voor nodig

• Marcus

Kort maar krachtig NEE.

Je kunt zo Oekraiene voor 3 maanden maximaal GRATIS in.

Vul gewoon zo'n papiertje in, liggen er voldoende bij aankomst op de luchthaven Borispol in Kiev.

Marcus..

• Slawa

een visa voor nodig

De houders van de paspoorten van de staten van EU of van GOS (СНГ) mogen in Oekraïne onafgebroken tot 3 manden zonder visum verblijven.

• Kees Hoevenaar

even een reaktie op je vraag,bij aankomst in Oekraine moet je wel een visum briefje invullen die liggen bij de douane,of je krijg het in het vliegtuig,het zijn twee delen een blijft bij de douane een krijg je mee,dus in Nederland is niets te regelen sukses!!

• Slawa

een visum briefje invullen

Dat gaat over Immigratiekaart en heeft niets met visum te maken.