Zonder maffia lukt het (nog) niet.De 10 euro aan de grens is het topje van de ijsberg.
Beste m
Niets dan lof over de bevolking en het land en de regering.
Ik was tijdens de oranje revolutie in Kiev en Donetsk en in Donetsk was het best
gevaarlijk voor een westerling tijdens die periode, maar de corruptie is ingebakken in de cultuur zo ook de maffia, en het zal heel lang duren voordat alles normaal functioneerd.
Ik weet niet wat je in die 14 jaar in Oekraine gedaan hebt, maar waarschijnlijk niets
met geld of zaken.
Een goede kennis van mij is in Lugansk voor 60.000 euro de boot ingegaan door de z.g. en volgens jou niet bestaande maffia, die ook vertegenwoordigd is in de
lokale overheden. Hij wilde eerlijk zaken doen.
Ik wil niet beweren dat wij als west-europeanen het nou beter weten, maar we hebben wel een heldere kijk op dit soort praktijken.
Gerard
Beste Viktor
Zorg voor een goede vervoerder en bespreek tijden een etentje alle details
en vraag wat het kost dat alle goederen gegarandeerd in Nederland aankomen.
Als je tot overeenstemming kan komen voor wat de prijs betreft, dan heb je een
goede deal, let wel welke garantie hij je geeft en controleer deze, ook evtuele
verzekeringen.
Succes
Gerard
He, Viktor werk je nu Humanitaire of rij je met gratis goederen voor armen, voor een prikie de transport en terug met handel en die weer verpatsen in Ned.?????
Ik begrijp de humantiare organisaties niet, de een wil goedkope transport de ander wil bemiddellen tussen bedrijven doch allemaal onder de mom humanitair??
Geef de kleding en voedsel en laat de handel en bedrijfsbemiddeling over aan anderen, ik ken een vrouw die bedeld voor gratis transport, en info en even later een reis organiseerd voor bedrijven, naar Ukra.
Er zijn 125 humanitaire organisaties dus in het Oosten zijn ze ook niet gek, en die vragen 10 Euro, in Italie vragen ze 100 euro om de transport wat sneller te laten verlopen, en bij sommige fabrieken in Ned. als je niet je kertpakket geeft met envelop sta je ook achteraan.
Wij rijden en werken al schrik niet 22 jaar op het Oosten Rus/CIS en nu zelfs naar Irak en Iran, voor velen is 1990 de eerste opening van zaken, doch wij hebben nooit problemen nu niet en vroeger niet.
Ned. verbergt alles en zij doen het open, vat je hem de corruptie is in Ned. enorm.
sorry ik moest het even kwijt.
Sander,
Ik begrijp wat je bedoeld, maar ik ben actief in een kleine stichting die hulp bied in een Dorpje net over de Hongaarse grens.
Wij rijden zelf altijd met een busje met goederen waar ze daar om vragen, en die wij hier hebben verkregen, ik probeer ons busje nu voor de terugreis weer vol te krijgen met goederen, en wil graag weten hoe ik dat moet aanpakken.
Ik wil niet beter worden aan onze stichting, maar ik probeer juist de transportkosten voor de stichting tot het minimum te beperken.
Dus ik wil spullen halen uit de oekraine en erworden gelijktijdig humanitaire goederen daar gebracht voor mijn kosten.
Zo snijd het mes toch aan 2 kanten, en we proberen daar de plaatselijke economie een beetje te steunen. Dit doen wij met de stichteng overigens ook hoor we kopen zoveel mogelijk spullen daar, ten opzicht van andere organisatie's die willen groot doen brengen spullen naar de oekraine wat zij nodig vinden en waar de mensen daar zich geen raad mee weten.
ik hoop dat ik duidelijk heb kunnen maken wat mijn bedoeling is, maar ondertussen weet ik nog niet hoe ik het met de papierwinkel moet aanpakken.
Dat was en is mijn vraag maar er gaat hier volgenmij een hele andere discusie ontstaan over maffia en andere zaken.
Viktor
Hey Sander 2
Je slaat de spijker precies op z'n kop, ik ken een paar kopstukken uit Nederland
die in Oekraine verdachte zaakjes doen, en tevens bezitten ze daar ook grote huizen e.d.
En inderdaad ik heb nog nooit zo'n corrupt en doortrapt zooitje meegemaakt als hier in Nederland
Dit wilde ik maar even zeggen
Groetjes
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?